تاریخ انتشار۲۶ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۲۴
کد مطلب : 201942
ادعای منابع رژیم صهیونیستی؛

موافقت "حماس" با آتش‌ بس 8 ساله با رژیم صهیونیستی

منابع وابسته به رسانه ای رژیم اسرائیل مدعی شده اند جنبش حماس با آتش‌ بس طولانی مدت با رژیم صهیونیستی در مقابل لغو محاصره غزه موافقت کرده است .
موافقت "حماس" با آتش‌ بس 8 ساله با رژیم صهیونیستی
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، منابع نزدیک به رژیم صهیونیستی به نقل از مقامات عالی‌رتبه حماس اعلام کرده اند که بیشتر اعضای شورای این جنبش در نشستی در نوار غزه با پیشنهاد "تونی بلر" فرستاده سابق کمیته چهارجانبه صلح خاورمیانه درباره آتش‌بس طولانی‌مدت با رژیم صهیونیستی موافقت کرده‌اند.

براساس این توافق مورد ادعای رژین صهیونیستی ، تل‌آویو به محاصره نوارغزه را به طور کامل پایان می دهد و به هزاران کارگر فلسطینی نیز اجازه می‌دهد از غره به اراضی اشغالی بروند، درمقابل دولت حماس نیز به توقف حفر خندق در مرزهای غزه با اراضی اشغالی و آتش‌بس هشت ساله متعهد خواهد شد.

مشاور نخست‌وزیر ترکیه هم گفته: خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس با مسئولان ترکیه درخصوص تلاش‌های صورت گرفته برای رسیدن به آتش‌بس با اسرائیل و بسته تعهدات جدید ترکیه در قبال نوار غزه صحبت کرده است.

دراین حال موسی ابومرزوق اخیرا در اظهاراتی در صفحه شخصی خود در توییتر تصریح کرد: تا به این لحظه توافقی بر سر تمدید آتش بس موقت در غزه حاصل نشده است.

این در حالی است که یک مسئول اسرائیلی اعلام کرده بود که اسرائیل با تمدید آتش بس موقت بدون هیچ پیش شرطی موافقت کرده است.
https://taghribnews.com/vdcfjyd00w6dx1a.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی