تاریخ انتشار۱۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۹:۰۷
کد مطلب : 203643
//خبرهایی از سوریه//

2 روستای سوری، در محاصرۀ تروریست ها/افزایش شمار آوارگان سوری

عناصر گروه موسوم به "جیش الفتح" به منظور جبران شکست در شهر زبدانی، حلقۀ محاصرۀ دو روستا را در ادلب تنگ تر کردند.
2 روستای سوری، در محاصرۀ تروریست ها/افزایش  شمار آوارگان سوری
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، تشدید محاصره دو روستای کفریا و الفوعه در شمال شرق ادلب، زندگی هزاران شهروند سوری را تهدید می کند.
 
تروریستها جیش الفتح، بعد از پیشروی درمنطقه الصواغیه درجنوب شرقی الفوعه و سیطره بر چندین نقطه از آن، در مدت 24 ساعت 1500 گلوله خمپاره، به این دو روستا شلیک کردند که در اثر آن، شماری از غیرنظامیان، شهید و زخمی شدند.
 
یک منبع میدانی با بیان اینکه حمله اخیر به الصواغیه در نوع خود شدیدترین بوده است، خاطرنشان کرد که تروریستها با بیش از 700 فروند موشک و خمپاره این منطقه را هدف قراردادند، به طوری که نیروهای دفاعی مجبور به عقب نشینی از سه نقطه شدند. با این حال، با مقاومتِ مدافعان این منطقه، شماری از عناصر تروریست، از جمله "علی زعرور" مسؤول میدانی گردان دوم تیپ 101 پیاده وابسته به گروه موسوم به ارتش آزاد کشته شدند.
 
به گفتۀ این منبع، که خواست نامش فاش نشود، تروریستهای گروه موسوم به "الفتح" به همه نقاط تعیین شده برای دفاع از دو روستا به طور همزمان حمله کردند، اما سخت ترین درگیری ها در الصواغیه بود زیرا به سبب استفادۀ اهالی از محصولات کشاورزی، این منطقه، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

خبر دیگر اینکه از آغاز بحران و جنگ در سوریه بیش از 4 میلیون سوری آواره شده و به دنبال سرپناهی در سایر کشورها هستند؛ اما در این بین سهم کشورهای ثروتمند عربی در خاورمیانه مانند کویت، بحرین، امارات، قطر و عربستان در پذیرش آوارگان سوری "صفر" است.
 
ثروتمندترین کشورهای خاورمیانه که از پناه دادن به آوارگان و پناهجویان سوری خودداری می کنند درعوض در حال ارسال تسلیحات و جنگجویان بویژه از نوع تکفیری و عملیات جنگ روانی را بر عهده گرفته‌اند. کشورهایی که در کنار مأموریت ویرانی سوریه، ائتلافی را به سرکردگی عربستان برای کشتار یمنی ها تشکیل داده اند.
 
سایت خبری "رأی الیوم" نوشت: کشورهای غرب بالکان و جنوب شرق اروپا این روزها شاهد صحنه‌هایی از حضور پناهجویان آواره سوری هستند که کف خیابانها و یا ایستگاه مترو و قطار نشسته اند و با گدایی تکه نانی، در انتظار گرفتن پناهندگی از کشورهای غرب اروپا هستند.
 انان امیدوارند که ازطریق اتریش و یا مجارستان به آلمان و فرانسه برسند و شاید ازطریق کانال مانش انگلیس به این کشور در غرب اروپا بروند.
 
 آمار و ارقام نشان می دهد که 7 میلیون و ششصد هزار آواره سوری در داخل سوریه و 4 میلیون آواره نیز درخارج هستند که براساس اعلام کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد با پایان سال 2015 به این تعداد 27 هزار نفر افزوده خواهد شد.
 
 
 
https://taghribnews.com/vdcfjmd0mw6dxva.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی