تاریخ انتشار۲۴ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۹:۵۲
کد مطلب : 293743
در واکنش به اظهارات وزیر دفاع آمریکا؛

دمشق خواهان خروج فوری نیروهای آمریکایی شد

یک منبع در وزارت خارجه سوریه به اظهارات اخیر وزیر دفاع آمریکا درباره حضور نیروهای آمریکایی در این کشور هشدار داد.
دمشق خواهان خروج فوری نیروهای آمریکایی شد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، یک منبع رسمی در وزارت خارجه سوریه، روز سه‌شنبه در واکنش به اظهارات اخیر جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا گفت: سوریه بار دیگر تأکید می‌کند که حضور نیروهای آمریکایی و یا هر نیروی نظامی خارجی در سوریه بدون موافقت دولت سوریه، تجاوز به حاکمیت جمهوری عربی سوریه و نقض آشکار منشور سازمان ملل متحد به شمار می‌رود.

این منبع گفت: ارتباط دادن حضور نیروهای آمریکایی در سوریه به روند سیاسی، چیزی جز بهانه و تلاش برای توجیه این حضور نیست، زیرا آمریکا و دیگران نمی‌توانند هیچ راه حلی را با فشارهای نظامی تحمیل کنند و این حضور آن‌ها فقط به طولانی شدن بحران می‌انجامد و بحران را پیچیده‌تر می‌کند.

وی خواستار خروج فوری و بی قید و شرط نیروهای آمریکایی از سوریه شد و تأکید کرد که حضور نیروهای آمریکایی تجاوز به حاکمیت و استقلال سوریه است و بر این اساس با این نیروها تعامل می‌شود.

جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا روز دوشنبه در اظهاراتی تأکید کرد: ارتش آمریکا با داعش در سوریه تا زمانی خواهد جنگید که آنها بخواهند به جنگ ادامه دهند.

وزیر دفاع آمریکا در حالی بر نقش بلندمدت نظامیان آمریکایی در سوریه تأکید کرده است که تروریست های داعش همه سرزمین های تحت تصرف خود را از دست داده اند.
 
https://taghribnews.com/vdcfjmd0mw6d1ea.igiw.html
مرجع : تسنیم
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی