تاریخ انتشار۲۱ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۴
کد مطلب : 283348

​شورای امنیت سازمان ملل درباره بحران میانمار تشکیل جلسه می‌دهد

شورای امنیت قصد دارد در جلسه‌ای فوق‌العاده، نسل‌کشی مسلمانان روهینگیا را در میانمار بررسی کند.
​شورای امنیت سازمان ملل درباره بحران میانمار تشکیل جلسه می‌دهد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: پس از آنکه کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل درباره پاکسازی قومی در میانمار و رانده شدن بیش از 350 هزار مسلمان روهینگیا از کشورشان هشدار داد، قرار است شورای امنیت در این خصوص جلسه‌ای فوق‌العاده تشکیل دهد.
 
زید رعد حسین، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل دیروز اعلام کرد که این خشونت‌ها نمونه‌ای کلاسیک از پاک‌سازی قومی است. چند ساعت پس از این هشدار، شورای امنیت اعلام کرد روز چهارشنبه برای بررسی این بحران تشکیل جلسه خواهد داد.
 
در دو هفته اخیر حدود یک‌سوم از مسلمانان روهینگیا در پی اقدامات ارتش و نیروهای نظامی میانمار وادار به فرار به بنگلادش شده اند. آن‌ها ماجرا‌هایی دردناک را از اقدامات خشونت‌آمیز سربازان و بودایی‌ها روایت کرده اند. بسیاری از روستا‌های مسلمانان روهینگیا در این درگیری‌ها ویران شده است. این در حالی است که دولت میانمار مسلمانان را مقصر ایجاد این وضع معرفی می‌کند.
 
آنگ سان سو چی، رهبر میانمار و برنده اسبق جایزه صلح نوبل از پذیرش مسئولیت در قبال این بحران سرباز می‌زند و همین امر، فشارها را بر وی به شدت افزایش داده است.
 
پیشتر، انگلیس و سوئد خواهان تشکیل جلسه فوق‌العاده شورای امنیت برای بررسی این خشونت ها شده بودند. شورای امنیت اواخر ماه اوت برای بررسی موضوع میانمار پشت درهای بسته تشکیل جلسه داد؛ اما پس از آن بیانیه‌ای رسمی منتشر نشد. به گفته دیپلمات‌های سازمان ملل، چین – یکی از مهمترین شرکای تجاری میانمار – مخالف مداخله شورای امنیت در این بحران بوده است.
https://taghribnews.com/vdcfjmd0cw6dcma.igiw.html
مرجع : العالم
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی