تاریخ انتشار۱۶ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۶
کد مطلب : 204246

تصمیم رژیم صهیونیستی برای تخریب 13هزار ساختمان فلسطینی/ نشست بین المللی ضد شهرک سازی در بلژیک

سازمان ملل متحد از صدور دستور تخریب حدود 13 هزار ساختمان متعلق به فلسطینیان در کرانه باختری خبرداد.
تصمیم رژیم صهیونیستی برای تخریب 13هزار ساختمان فلسطینی/ نشست بین المللی ضد شهرک سازی در بلژیک
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل (اوچا) امروز در گزارشی اعلام کرد که رژیم صهیونیستی دستور تخریب حدود 13 هزار ساختمان متعلق به فلسطینی ها را در کرانه باختری صادر کرده است.

در این گزارش آمده است که رژیم صهیونیستی از سال 1988 تا 2014 بیش از 14 هزار دستور تخریب در منطقه C صادر کرده است .

براساس این گزارش، از آغاز سال جاری میلادی، حدود 356 ساختمان در منطقه سی تخریب شده است و صدها خانواده فلسطینی آواره شده اند.
منطقه C شصت درصد از کرانه باختری را شامل می شود که کنترل آن بطور کامل در اختیار بخش اداری و نظامی رژیم صهیونیستی قراردارد.

خبر دیگر اینکه قرار است از امروز کنفرانس بین المللی دو روزه ای با عنوان "توسعه شهرک سازی اسرائیل چالش اصلی در مسیر صلح" با همکاری کمیته ویژه سازمان ملل برای پیگیری حقوق اساسی مردم فلسطین ، اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی در بروکسل بلژیک برگزار شود.

بر اساس بیانیه سازمان همکاری اسلامی، "ریما خلف" رئیس کمیته اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل در غرب آسیا به نمایندگی از بان کی مون دبیر کل این سازمان، "ریاض مالکی" وزیرخارجه فلسطین، "سمیر بکر" معاون دبیر کل سازمان همکاری اسلامی در امور فلسطین و شماری از نمایندگان ارشد اتحادیه عرب و شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا در این کنفرانس حضور خواهند داشت.

در این کنفرانس دو روزه موضوعاتی مانند ادامه شهرک سازی های اسرائیل در اراضی فلسطینی و پایمال شدن حقوق ملت فلسطین و نقش جامعه بین المللی از جمله سازمان های منطقه ای، پارلمان ها، نهادهای ملی، مؤسسات مدنی و غیره برای اعمال فشار بر اسرائیل باهدف متوقف ساختن روند شهرک سازی درسرزمینهای اشغالی فلسطین، بحث و بررسی می شود.
 
https://taghribnews.com/vdcfjjd0vw6dx0a.igiw.html
مرجع : قدسنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی