تاریخ انتشار۱۲ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۳
کد مطلب : 207441

انتفاضه سوم در راه / ابومجاهد: هیچ قدرتی نمی‌تواند انتفاضه سوم فلسطینیان را مهار کند

سازمان هلال احمر فلسطین اعلام کرد در ۲۴ ساعت گذشته ۷۷ شهروند فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست در کرانه باختری و قدس اشغالی به شدت مجروح شدند. کابینه رژیم صهیونیستی ظهر امروز نشست فوق العاده تشکیل داد.
انتفاضه سوم در راه / ابومجاهد: هیچ قدرتی نمی‌تواند انتفاضه سوم فلسطینیان را مهار کند
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) «أبو مجاهد» سخنگوی گردانهای «الناصر صلاح الدین» فلسطین امروز یکشنبه نسبت به تشدید اقدامات نظامیان رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین در قدس اشغالی و کرانه باختری واکنش نشان داده و تصریح کرد: انتفاضه سوم مردم فلسطین در راه است و هیچ قدرتی قادر نیست با آن مقابله کند.

وی افزود: اگر اوضاع به همین منوال پیش رود، غزه نمی تواند در قبال آنچه که در کرانه باختری و قدس اشغالی اتفاق می افتد، بی تفاوت بوده و دست بسته به تماشا بایستند.
سخنگوی گردانهای «الناصر صلاح الدین» همچنین تصریح کرد: در صورتی که اقدمات نظامیان اسرائیلی علیه فلسطینیان تشدید شود، گزینه نظامی ما علیه آنها روز میز خواهد بود.

سران رژیم صهیونیستی ظهر امروز نشستی فوق العاده به ریاست «بنبامین نتانیاهو» در مقر وزارت جنگ این رژیم در «تل آویو» برگزار کردند.
منابع خبری نزدیک به نتانیاهو خبر دادند: اسرائیل در حال آمادگی برای انجام عملیات گسترده در کرانه باختری است.
این منابع همچنین به نقل از وی گفته بودند: اگر فلسطینی ها خواهان انتفاضه سوم باشند ما هم به شدت با آنها مقابله خواهیم کرد.


سامی ابوزهری سخنگوی حماس اعلام کرد: آنچه در کرانه باختری و بیت المقدس می گذرد نتیجه ادامه جنایات اشغالگران و اوج گیری آن علیه ملت فلسطین است.
وی افزود: این سرآغاز انتفاضه جدید علیه اشغالگران است. از طریق وحدت مواضع فلسطینی ها باید انتفاضه تشدید شود به ویژه که تلاش های سازش کارانه راه به جایی نبرده است.
 
احمد المدلل از رهبران جهاد اسلامی فلسطین نیز اعلام کرد: آنچه در کرانه باختری رخ می دهد انتفاضه حقیقی است که به حمایت عربی و اسلامی نیاز دارد.
وی افزود: ملت ما نمی تواند در قبال جنایات اشغالگران اسرائیلی ساکت بماند اما به کمک نیاز دارد. اشغالگران باید بدانند که ملت فلسطین در قبال جنایات اسرائیل و یهودی کردن مسجد الاقصی دست بسته نمی ماند.
المدلل از ابومازن رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خواست که حرف های خود درباره توقف مذاکرات و هماهنگی امنیتی را عملی کند و دست مقاومت را باز بگذارد.

رباح مهنا عضو دفتر سیاسی جبهه مردمی فلسطینی نیز تاکید کرد: ما خواستار فرماندهی ملی یکپارچه از کرانه باختری و بیت المقدس هستیم.
وی از اعضای جبهه مردمی برای آزادی فلسطین خواست که مشارکت خود را در انتفاضه گسترش دهند و به مقابله با اشغالگران بپردازند و از نیروهای امنیتی فلسطینی در کرانه باختری نیز خواست که حامی فلسطینی ها در مقابل هجمه های اشغالگران و شهرک نشینان باشند.

سازمان هلال احمر فلسطین با صدور بیانیه ای اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته ۷۷ شهروند فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست در کرانه باختری و قدس اشغالی به شدت مجروح شدند.
بر اساس این گزارش، در بیانیه ای سازمان آمده است که پس از عملیات شهادت طلبانه در قدس اشغالی که به هلاکت و زخمی شدن چهار شهرک نشین صهیونیست انجامید، درگیری ها میان فلسطینیان و نیروهای صهیونیست تشدید شد.
این سازمان همچنین در بیانیه خود آورده است: ۱۸ شهروند فلسطینی هدف اصابت گلوله های جنگی و ۵۹ تَن دیگر مورد اصابت گلوله های پلاستیکی قرار گرفتند.
سازمان هلال احمر همچنین اعلام کرد که به دنبال استفاده نظامیان صهیونیست از گازهای اشک آور در مقابله با شهروندان فلسطینی، ۱۳۹ نفر آسیب دیدند.

سران رژیم صهیونیستی ظهر امروز نشستی فوق العاده به ریاست «بنبامین نتانیاهو» در مقر وزارت جنگ این رژیم در «تل آویو» برگزار کردند.
منابع خبری نزدیک به نتانیاهو خبر دادند: اسرائیل در حال آمادگی برای انجام عملیات گسترده در کرانه باختری است.
این منابع همچنین به نقل از وی گفته اند: اگر فلسطینی ها خواهان انتفاضه سوم باشند ما هم به شدت با آنها مقابله خواهیم کرد.
به دنبال فشارهای صهیونیستها و برگزاری تظاهرات در اعتراض به ضعف نتانیاهو در تامین امنیت شهرک نشینان، نخست وزیر رژیم اسرائیل امروز فلسطینیان را به حمله نظامی شدید و نابودی زیرساخت های فلسطین تهدید کرد.
امروز همچنین، «اسرائیل کاتس» وزیر ارتباطات رژیم صهیونیستی اعلام کرده است: اگر مجبور شویم برای حمایت از شهروندانمان به نوار غزه حمله می کنیم.
از طرف دیگر منابع خبری اسرائیلی از بحران سیاسی و امنیتی در فلسطین اشغالی خبر دادند که این روزها رژیم اسرائیل در پی انجام عملیات های شهادت طلبانه فلسطینیان با آن دست به گریبان است.
منابع خبری همچنین گزارش دادند: شهرک نشینان صهیونیست در اقدامی، زمین های کشاورزی فلسطینان را در نابلس به آتش کشیدند.
از سوی دیگر، هلال احمر فلسطین گزارش داد: بیش از ۱۵ نفر از شهروندان فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست در اطراف اردوگاه «جنین» واقع در کرانه باختری زخمی شدند و نظامیان صهیونیست طی ۷۲ ساعت گذشته بیش از ۱۷ بار به خودروهای آمبولانس و کادر پزشکی شلیک کرده اند.

جوانان «حزب کار اسرائیل» از برپایی تظاهراتی در برابر خانه «بنیامین نتانیاهو» در اعتراض به شکست وی در تامین امنیت صهیونیست ها خبر دادند.
از سوی دیگر، اعضای این حزب در کنیست، با تاکید بر مشارکتشان در این تظاهرات در این باره گفته اند: نتانیاهو سرگرم نمایش های خود در سازمان ملل است و ما در خیابان ها کشته می شویم، وقت آن رسیده است که رئیس دولت تغییر کند.
لازم به ذکر است که اوضاع فلسطین اشغالی در پی شهادت دو نوجوان فلسطینی و هلاکت دو افسر بلندپایه صهیونیست در عملیات شهادت طلبانه متشنج شده است و درگیری ها بین فلسطینیان و صهیونیست ها منجر به زخمی شدن بیش از ۱۵ نفر فلسطینی شده اند.


 
https://taghribnews.com/vdcfjed0yw6dxja.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی