تاریخ انتشار۱ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۰:۰۲
کد مطلب : 248446

​تأکید امامان جمعه اهل سنت کردستان بر جدی گرفتن توطئه‌ های آمریکا و پیروی از منویات رهبری

تنا-اختصاصی
ائمه جمعه اهل سنت شهرهای مختلف استان کردستان در خطبه های نماز جمعه این هفته بر پیروی همه ایرانیان از منویات رهبری در خصوص شناخت توطئه های گسترده آمریکا و کشورهای غربی تأکید کردند.
​تأکید امامان جمعه اهل سنت کردستان بر جدی گرفتن توطئه‌ های آمریکا و پیروی از منویات رهبری
به گزارش خبرنگار تقریب از سنندج، امام جمعه سنندج در خطبه‌های این هفته اظهار کرد: فراهم ‌کردن زمینه ‌های لازم برای آشنایی نسل جوان جامعه با مبانی هویت ‌بخش اسلامی از جمله اموری است که باید در خانواده و در جامعه با جدیت دنبال شود.

ماموستا عبدالرحمن خدایی با تأکید بر احساس مسئولیت همگانی در خصوص ترویج معروفات و مقابله با منکرات در جامعه اسلامی اظهار کرد: بر هر فرد مسلمان واجب است که اعمال و رفتارش منطبق بر آموزه‌ های دینی باشد.

وی گفت: زمینه‌ سازی برای آشنایی جوانان و نوجوانان با آموزه‌ های قرآنی از اولویت ‌های مهم در جامعه اسلامی است و تضعیف ‌شدن کلاس ‌های قرآن در مساجد استان و به ویژه شهر سنندج نگران کننده است.

امام جمعه سنندج خاطرنشان کرد: اسلام جامع ‌ترین و کامل ‌ترین آیین را به بشریت ارزانی داشته است و آیات قرآن کریم به عنوان برنامه زندگی مسلمانان مسیر هدایت و تعالی آن‌ ها را هموار می ‌کنند لذا هر اقدامی که در راستای آشنایی هرچه بیشتر مسلمانان با آموزه ‌های قرآنی است باید تقویت شود.

ماموستا خدایی افزود: بسیاری از ناهنجاری ‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی ناشی از دورشدن مسلمانان از مبانی دینی و اعتقادی و آموزه‌ های انسان ‌ساز قرآن کریم است.

ماموستا سیدحسین حسینی امام جمعه موقت سقز نیز در خطبه های این هفته با اشاره به فرازهایی از زندگی مسلمانان صدر اسلام و توطئه های کفار برای تضعیف باورهای دینی آنان اظهار کرد: امروز نیز دشمنان اسلام با استفاده از تمامی ابزارها به دنبال تسلط بر افکار و اندیشه های مسلمانان هستند.

ماموستا حسینی افزود: امنیت والاترین نعمتی است که خداوند متعال به مردم مسلمان ایران ارزانی داشته است و باید برای حراست از این نعمت بزرگ الهی همواره وحدت و انسجام خود را حفظ کنیم و با پیروی از منویات عالمانه مقام معظم رهبری در برابر توطئه های پیچیده دشمنان ایستادگی نماییم.

ماموستا مصطفی شیرزادی امام جمعه مریوان نیز در خطبه های نماز جمعه این هفته بر تقویت مبانی هویت بخش اسلامی و توجه جدی مسلمانان نسبت به حفاظت از ارزش های دینی و اخلاقی در جامعه تأکید کرد.

 وی افزود: تا زمانی که ذکر و یاد خدا در جامعه اسلامی زنده و پویا باشد هیچ دشمنی نمی تواند به اهدافش برسد.

ماموستا جمال کریمی امام جمعه موقت بانه نیز در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر مرزی بانه به رشادت ها و ایثارگری های مردم این خطه در دوران هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: هم اکنون نیز مردم مرزدار بانه در دفاع از آرمان ها و ارزش های والای انقلاب اسلامی پیشگام هستند.

وی افزود: این پیشگامی و رشادت ها ایجاب می کند که مسئولان استانی و کشوری نگاه ویژه ای نسبت به مردم این خطه داشته باشند و والاترین خدمت ها را به این مردم ارزانی بدارند.

ماموستا یدالله محمدی امام جمعه دهگلان نیز در خطبه های این هفته اظهار کرد: افرادی که با دین اسلام مبارزه می ‌کنند و با موفقیت اسلام ناراحت و با شکست اسلام خوشحال می ‌شوند باید شعار مرگ را نثارشان کرد و آمریکا مؤید این مطلب است.

وی افزود: باید توطئه های دشمنان اسلام به ویژه آمریکا را جدی گرفت و در این مسیر منویات رهبر معظم انقلاب را به عنوان چراغ هدایت و نقشه راه مدنظر قرار دهیم.

ماموستا محمدی خطاب به افرادی که منافع کشور را در ارتباط با دشمنان قسم خورده اسلام می‌ دانند گفت: قرآن تکلیف و جزئیات احکام را در ارتباط با دشمنان اسلام از جمله آمریکا مشخص کرده و نباید هر تصمیمی که خواستیم بگیریم.

ماموستا سید عبدالقادر حسینی امام جمعه موقت سروآباد  نیز در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: اطاعت و سرسپردگی به کفر جهانی که در راس آن آمریکای جنایتکار وجود دارد، مایه ننگ و شرمساری است.
 
ماموستا سید عبدالقادر حسینی با انتقاد از سیاست های برخی کشورهای اسلامی افزود: امروز متاسفانه برخی از کشورهای اسلامی با آمریکا ارتباط نزدیکی دارند و تابع دستورات کفر جهانی هستند.

وی خاطرنشان کرد: دخالت در امور کشورهای اسلامی به بهانه مبارزه با تروریست امروز به سیاست و برنامه اصلی سردمداران کفر جهانی تبدیل شده است و متأسفانه در این مسیر نیز برخی حکام مرتجع در کشورهای اسلامی از جمله عربستان سعودی با عمل به برنامه ها و اهداف شوم استکبار جهانی به عامل و مزدوری برای تحقق برنامه های آمریکا تبدیل شده اند.
https://taghribnews.com/vdcfjcd0vw6djja.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی