تاریخ انتشار۱۸ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۵۳
کد مطلب : 298144

تظاهرات هزاران نفری در واشنگتن و نیویورک در اعتراض به تصمیم ترامپ درباره قدس

صدها نفر با تجمع در برابر کاخ سفید، اعتراض خود را نسبت به تصمیم رئیس جمهور آمریکا درباره قدس اشغالی ابراز داشتند.
تظاهرات هزاران نفری در واشنگتن و نیویورک در اعتراض به تصمیم ترامپ درباره قدس
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، صدها نفر روز جمعه با برپایی تظاهرات و تجمع در برابر کاخ سفید، مخالفت و اعتراض خود را نسبت به تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در به رسمیت شناختن قدس اشغالی به عنوان پایتخت اسرائیل، اعلام کردند.

سازمان ها و گروه های حقوق بشری اسلامی، شورای روابط اسلام آمریکا CAIR، دایره اسلامی آمریکای شمالی ICNA، مسلمانان آمریکایی برای فلسطین AMP و اتحادیه یهودیان ضد صهیونیسم در این تظاهرات و راهپیمایی شرکت کردند.

"عمر سلیمان" اندیشمند مستقر در آمریکا در این باره گفت: این تصمیم چیزی را نشان داد که ما برای مدت زمان زیادی آن را اعلام کرده بودیم و آن این که چیزی به نام روند سازش وجود ندارد.

وی در ادامه افزود: این مسأله بیشتر تقصیر رهبران اسلامی و رهبران عربی است که برخی از آنها به طور مخفیانه به اشغالگری اسرائیل کمک کردند؛ اگر رهبران اسلامی و عربی فشار درستی را اعمال می کردند و خط قرمز واقعی را درباره قدس مشخص می کردند، ترامپ چنین گستاخی را برای اعلام تصمیم خود درباره قدس اشغالی نداشت.

این اندیشمند اظهار داشت: ترامپ عمدا این تصمیم را گرفته است، تا افکار عمومی را نسبت به تحقیقات مربوط به پرونده دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، منحرف کند.

مسلمانان شرکت کننده در تجمع واشنگتن، مراسم نماز جمعه را در مقابل کاخ سفید برگزار کردند، تظاهرات کنندگان شعارهایی را علیه اسرائیل و تصمیم ترامپ درباره قدس سردادند؛ آنها پارچه نوشته هایی در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود: اشغال فلسطین را همین الان متوقف کنید، بیت المقدس به فلسطینی ها تعلق دارد و ما تصمیم ترامپ را رد می کنیم.
 
 
https://taghribnews.com/vdcfjcd0jw6d1ya.igiw.html
مرجع : تسنیم
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی