تاریخ انتشار۸ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۵۸
کد مطلب : 249247

ابرهای کُشنده بر فراز موصل

در پی اقدام گروه تروریستی داعش در آتش زدن چاههای نفت و کارخانه های تولید مواد پتروشیمی، تصاویر ماهواره‌ای از تشکیل ابرهای سمی و کشنده بر فراز شهر موصل و مناطق اطراف آن حکایت دارد.
ابرهای کُشنده بر فراز موصل
تصاویر ماهواره ای نشان می‌دهد که ابرهای سفید و سیاه ناشی از آتش زدن چاههای نفت و کارخانه های پتروشیمی در منطقه القیاره در جنوب موصل تشکیل شده است.
روزنامه تایمز در گزارش خود به نقل از مسئولان عراقی نوشت: آتش سوزی در کارخانه تولید گوگرد "المشراق" در جنوب موصل مهار شده است. عناصر داعش 9 روز پیش و قبل از عقب نشینی از این منطقه، این کارخانه را به آتش کشیدند.
این گزارش حاکی است: می توان ابری سفید را در تصاویر ماهواره ای مشاهده کرد که به سمت شمال و غرب حرکت می کند و ابر سیاهی نیز ناشی از سوختن چاههای نفت القیاره تشکیل شده است.
برپایه این گزارش، تشکیل این ابر سفید بر اثر واکنش دی اکسید گوگرد ناشی از شعله های آتش کارخانه با بخار آب موجود در هوا است، و این واکنش باعث تولید قطرات اسید سولفوریک می شود.
این ابرهای سمی باعث مرگ و میر شماری از شهروندان عراقی و آسیب دیدن حدود یکهزار نفر دیگر شده است.
یک افسر ارتش عراق در جنوب موصل گفت: در این مناطق نفس کشیدن بسیار دشوار شده است، و تنها وسیله در دسترس مردم  برای مقابله با این مسأله، تکه پارچه‌هایی است که با آنها دهان و بینی خود می‌پوشانند.
وی افزود: حتی خود عناصر داعش نیز گرفتار شده‌اند زیرا باد ابرها را به سمت روستاهایی برده است که همچنان در کنترل آنها است.
https://taghribnews.com/vdcfj1d0ew6dj0a.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی