تاریخ انتشار۱ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۱۳
کد مطلب : 212544
دبیر جشنواره فیلم وحدت؛

جشنواره فیلم وحدت اسلامی اردیبهشت 95 / رویکرد مجمع تقریب پررنگ شدن نقش رسانه ها درمقوله وحدت است

دبیر جشنواره بین المللی فیلم وحدت اسلامی : این جشنواره به همت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از 14 تا 20 اردیبهشت 95 در تهران برگزار خواهد شد.
جشنواره فیلم وحدت اسلامی اردیبهشت 95 / رویکرد مجمع تقریب پررنگ شدن نقش رسانه ها درمقوله وحدت است

به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، هاشم میرزاخانی امروز در نشست خبری و رسانه ای " نخستین جشنواره بین المللی فیلم وحدت اسلامی" گفت: رویکرد مجمع جهانی تقریب مذاهب در پررنگ شدن نقش رسانه ها به ویژه رسانه سینما به عنوان رسانه ای است که مرزها را درنوردیده .

وی با اشاره به عنایت و توجه خاص دبیرکل مجمع تقریب مذاهب برای برگزاری این جشنواره تاکید کرد: مسئله وحدت اسلامی و تقریب مذاهب اسلامی در دوره کنونی جهان اسلام اهمیت ویژه ای دارد و وظیفه و فریضه ای دینی است.

میرزاخانی با تاکید بر استمرار جشنواره بین المللی فیلم وحدت اسلامی افزود: حمایت مجمع تقریب مذاهب برای برگزاری جشنواره ای با این موضوع می تواند محملی باشد برای شناسایی، جذب و حمایت فیلمسازان دغدغه مند در سراسر جهان که هدف اصلی خود را ترسیم و شناساندن اسلام راستین می دانند.
 
وی در ادامه با ارائه گزارشی از روند تشکیل دبیرخانه جشنواره و تهیه و تدوین آیین نامه و همچنین برنامه ریزی ها برای برگزاری این دور از جشنواره گفت: باتوجه به سرفصل فعالیتهای جسنواره که همان ترویج و تشویق مسلمانان جهان به وحدت و رسیدن به امت واحده اسلامی است؛ هدف اصلی جشنواره نیز شناسایی و نمایش آثاری است که درمسیر
اهداف فوق باشد.

دبیر جشنواره بین المللی فیلم وحدت اسلامی ابراز امیدواری کرد تا در دوره های آینده جشنواره شاهد تولید آثار مستند و کوتاه و همچنین آثار بلند و فاخری باشیم  که بتواند چهره واقعی اسلام راستین را به جهانیان نشان دهد .
 
وی با اشاره به برنامه ریزی مجمع برای تشکیل اتحادیه جهانی فیلمسازان مسلمان گفت: چتر جشنواره برای همه  فیلمسازان مسلمان جهان اسلام باز است و از هر حنجره و صدایی که وحدت مسلمین را فریاد بزند حمایت جدی خواهیم کرد.
 
میرزاخانی همچنین محوریت آثار جشنواره را در دو بخش ملی ، بین المللی، وحدت مسلمین، قرآن کریم و پیامبر اکرم (ص) برشمرد و افزود: بخش ویژه جشنواره باتوجه به توطئه تفرقه افکنی دشمنان بین ادیان و مذاهب مختلف دینی و همچنین ارائه چهره مخدوش و خشن از دین مبین اسلام به موضوع اسلام ستیزی خواهد پرداخت که در این بخش از حضور منتقدان و اندیشمندان  داخلی و خارجی در ایام برگزای جشنواره نیز بهره خواهیم برد.
 
وی با اشاره به برگزاری جشنواره در بخشهای  فیلمهای کوتاه و نیمه بلند و نماهنگ و همچنین بلند اضافه کرد: آثار تا 60 دقیقه در بخش کوتاه و نیمه بلند و آثاری که بیش از 60 دقیقه باشد بدون در نظر گرفتن تاریخ تولید در بخش بلند شرکت داده خواهد شد.

میرزاخانی در پایان گفت: اولین دوره جشنواره به علت تداخل چند جشنواره با زمان برگزاری اجلاس وحدت در اردیبهشت 1395 همزمان با بعثت نبی اکرم(ص) و دوره های بعدی آن همزمان با کنفرانس وحدت اسلامی در تهران برگزار خواهد شد.

 
https://taghribnews.com/vdcfj0d0jw6dyta.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی