تاریخ انتشار۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۴۴
کد مطلب : 190774
کنفرانس بررسی شخصیت زن در اسلام ،در لندن؛

اقدامات داعش با آموزه هاي اسلامي ارتباط ندارد/ سفارش مهم پیامبر(ص) به امتش پیروی از اهل بیت بود

تنا-لندن
مشاور دبیرکل در امور بانوان مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی خواستار استمداد و ياري زنان فرهيخته در تحقق اهداف اتحاديه جهانی زنان مسلمان شد. شیخ زیشان محمد: باتوجه به اینکه همه ما مسلمانیم واز یک خدا ویک پیامبر ویک کتاب پیروی می کنیم بنابراین بین شیعه و سنی در اسلام فرقی نیست.
اقدامات داعش با آموزه هاي اسلامي ارتباط ندارد/ سفارش مهم پیامبر(ص) به امتش پیروی از اهل بیت بود
همایش بررسی شخصیت زن در اسلام از سوی اتحادیه جهانی زنان مسلمان در محل مرکز اسلامی انگلیس در لندن برگزار شد .
به گزارش خبرنگار تقریب (تنا) از لندن ،در این همایش جایگاه زن در اسلام با تکیه بر شخصیت حضرت خدیجه (س) حضرت فاطمه (س) و حضرت زینب (س) از دیدگاه شیعه و اهل سنت بررسی شد.

به گفته خانم مکی مدیر اجرایی این همایش ،یکی از اهداف برگزاری این نشست طرح نظرات ودیدگاه های شیعیان واهل سنت در باره شخصیت زنان بزرگ اسلام با هدف وحدت ونزدیکی بین مذاهب بود.

مشاور دبیرکل در امور بانوان مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در پیامی که از طریق ویدئو کنفرانس منتشر شد
با قدرداني از همه زنان متعهد به پاسداري از اسلام و باور هاي اسلامي، سالروز وفات حضرت زينب را تسليت گفت و ايشان را الگوي صبر و محبت ناميد.
 
خانم طوبي كرماني
با اشاره به جنايات داعش اظهارداشت: اقدامات جنايت كارانه اين گروه تروريستی كه به نام اسلام صورت مي گيرد،  هيچ ارتباطي به آموزه هاي اين دين آسماني ندارد.
 
رئيس اتحادیه جهانی زنان مسلمان با اشاره به تنش هاي موجود در جهان و به ويژه در منطقه خاورميانه تصريح كرد: "جنگ هاي كنوني خاورميانه با شعار برقراري صلح صورت مي گيرد در صورتيكه همگان بر اين قائلند كه صلح بدون عدالت به معناي سكوت قدرت ها در برابر فاجعه قتل عام انساني است".
 
كرماني در ادامه با تشریح اهداف و برنامه هاي اتحاديه زنان مسلمان، خواستار استمداد و ياري زنان فرهيخته در تحقق اهداف مشخص شده اين اتحاديه شد.
 
به گفته وي،  اتحاديه جهاني زنان مسلمان در سال  2013 با هدف گسترش صلح و عدالت تاسيس شد. اين نهاد متشكل از چهار كميته ارتباطات و امور بين الملل، امور حقوقي، آموزشي و پژوهش واطلاع رساني  است.
 
وی افزود: اتحادیه جهانی زنان نهادی است جهانی، غیردولتی و غیرانتفاعی که به منظور افزایش ارتباط و تقویت مشارکت زنان مسلمان در جهت صلح جهانی عمل می­کند. از جمله اهداف اين اتحاديه نشر فرهنگ تقریب بین مذاهب، احترام به اندیشه دیگران و تدوین و تصویب طرح­ها و برنامه­ های آگاهی­ بخش مرتبط با زنان در حوزه­ های تقریبی است.
 
 در ادامه این همایش ش
یخ زیشان محمد از روحانیون اهل سنت و مسئول موسسه بزرگ فرهنگی منهاج القرآن وابسته به اهل سنت درسخنانی با اشاره به نقش زن بعنوان مادر در اسلام و تجلی آن در شخصیت حضرت خدیجه (س) گفت: خداوند بندگانش را به پیروی از پیامبر (ص) سفرش فرموده و پیامبر نیز در آخرین سفر حج خود امتش را به پیروی از اهل بیتش سفارش کرد و فرمود:دو چیز را در میان شما به ودیعه می گذارم که آن قرآن و عترت یا همان اهل بیت من است.

شیخ زیشان محمد افزود: اگر دو نفر نبودند اسلام به پیروزی نمی رسید و آن دو علی (ع) و خدیجه همسر بزرگوار پیامبر است. مطابق فرمایش مکرر پیامبر اسلام حضرت علی (ع) و همسر با وفایشان خدیجه (س) مهمترین عامل در موفقیت وی در زمان تاسیس اسلام بودند.
وی افزود پیامبر در همه لحظات به یاد خدیجه بود و وقتی از او علت این علاقه را می پرسیدند می فرمود خدیجه در سخت ترین شرایط با تمام سرمایه های مادی ومعنوی اش مرا در راهی که خداوند به آن مامورم ساخته بود یاری رساند وحمایت کرد.
وی با اشاره به فضای عشق و محبت درخانه پیامبر اسلام با وجود خدیجه گفت، نتیجه این شرایط ،تربیت فرزندی شایسته چون فاطمه زهرا (س) بود که باعث شد به چنان مقامی دست یابد که افتخار مادری اهل بیت وفرزندان علی (ع) نصیب او شود.
شیخ زیشان محمد یادآورشد باتوجه به اینکه همه ما مسلمانیم واز یک خدا ویک پیامبر ویک کتاب پیروی می کنیم بنابراین بین شیعه وسنی در اسلام فرقی نیست .همه مسلمانیم ویکدیگر را دوست داریم وطبق وصیت پیامبر (ص) دوستدار وپیرو اهل بیت بزرگوار او هستیم.

وی در پایان گفت امروز بیش از هر زمانی به وحدت نیازمندیم .ما باید یکدیگر را حمایت کنیم وبا وحدت خود مانع نقشه های شوم تکفیری ها شویم .اگر مسلمانان شیعه وسنی وحدت داشته باشند تکفیری ها به اهداف خود نخواهند رسید.

 
https://taghribnews.com/vdcfexdyjw6d1ea.igiw.html
مرجع : خبرنگار تنا- لندن
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی