تاریخ انتشار۱۴ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۹:۴۳
کد مطلب : 226477
جبران باسیل:

ائتلافی جهانی مبارز با تروریسم با حضور ایران و روسیه کامل می شود

وزیرامورخارجه لبنان: برای مبارزه با تروریسم باید نیروی یکپارچه ، جدی و مصمم درچارچوب ائتلافی جهانی با عضویت روسیه و جمهوری اسلامی ایران تشکیل شود.
ائتلافی جهانی مبارز با تروریسم با حضور ایران و روسیه کامل می شود
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، جبران باسیل در مصاحبه با « اسپوتنیک» افزود: نقش نظامی روسیه در سوریه، بسیار جدی بودن آن را درمبارزه با تروریسم اثبات کرد و نتایج آن درمیدان نبرد در مقایسه با اقدامات 60 کشور دیگر( ائتلاف تحت رهبری آمریکا) آشکار است.
 
وی تصریح کرد: تحولات مثبت در میدان نبرد با تروریستها در سوریه ضرورت تکمیل جنگ علیه تروریسم تا نابودی کامل آن و همزمان ادامه روند سیاسی را مورد تاکید قرار می دهد.
 
جبران باسیل با بیان این که « لبنان از کشورهائی است که در معرض هجمه ها و پیامدهای تروریسم قراردارد»، گفت: مشت آهنین بین المللی باید با همکاری طرف های داخلی در سوریه و در راس آنها ارتش عربی سوریه ، تروریسم را به طور کامل در این کشور خفه کند و اجازه ندهد به خارج از سوریه نفوذ کند.
 
وزیر خارجه لبنان خاطرنشان کرد: در روند سیاسی حل بحران سوریه شاهد تحول هستیم که باید تکمیل شود و سرانجام این ملت سوریه باشند که بتوانند سرنوشت خود و کشورشان را در دوره های انتقالی و ثبات تعیین کنند.
 
وی در پاسخ به سئوالی درخصوص نگرانی ها از هدف قرارگرفتن لبنان گفت: تروریست ها درصدد نفوذ از طریق مرزها به داخل خاک لبنان هستند و ما باید این احتمال را همواره مد نظر قرار دهیم.
 
جبران باسیل هشدارداد که «همواره این نگرانی وجود دارد برخی طرف های حامی مالی و نظامی تروریست ها بخواهند بعداز سلسله شکست هایشان در سوریه، از تروریسم درجاهای دیگر استفاده کنند و شاید لبنان یکی از گزینه های آنها باشد».
 
وزیرامورخارجه لبنان افزود: بر این اساس لبنان بسیار نیازمند هوشیاری و تقویت وحدت ملی خود علیه تروریسم و حامیان و منابع آن است و از سوی دیگر کمک رسانی بین المللی به لبنان به ویژه ارتش و نیروهای امنیتی آن برای مبارزه با تروریسم باید بیشتر و سریعتر شود.
https://taghribnews.com/vdcfevd0ew6d0ja.igiw.html
مرجع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی