تاریخ انتشار۲۸ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۷
کد مطلب : 163972

مرجعیت سیاسی بحرین باید در دست ملت باشد/تاکید بر وحدت بین مسلمانان

شیخ عیسی قاسم خواستار حکومتی متکی بر مردم در بحرین شد و تأکید کرد: مرجعیت سیاسی بحرین باید در دست ملت باشد و نظام باید به خواسته های مردم احترام بگذارد.
مرجعیت سیاسی بحرین باید در دست ملت باشد/تاکید بر وحدت بین مسلمانان
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا)، آیت الله "شیخ عیسی قاسم" رهبر شیعیان بحرین در خطبه‎های نماز جمعه این هفته شهر دراز که در مسجد امام صادق (ع) برگزار شد با تاکید بر لزوم اعاده حقوق مردم این کشور گفت: هر گونه راه حلی که نظام حاکم برای خروج این کشور از بحران در نظر می‎گیرد باید مورد تایید و متناسب با حقوق مردم بحرین باشد.

وی خواستار حکومتی متکی بر مردم شد و بیان داشت: مرجعیت سیاسی بحرین باید در دست ملت باشد و نظام باید به خواسته های مردم احترام بگذارد.

شیخ عیسی قاسم نادیده گرفتن حق و حقوق ملت بحرین را چه از جانب معارضان و یا نظام آل‎خلیفه ناپسند خواند و تصریح کرد: اگر همه معارضان جمع شوند و بخواهند حق ملت بحرین را غصب کنند، اجازه نخواهند داشت.

وی گفت‎وگوهای ملی معارضان و نظام حاکم را یک جانبه و غیر جدی دانست و ادامه داد: بارها معارضان برای رسیدن به یک راه حل سیاسی مناسب با نظام حاکم به پای میز مذاکره نشسته‎اند ولی هیچ سود و نتیجه‎ای به دست نیامده است. نظام آل‎خلیفه خواستار نایده گرفتن حقوق ملت و مصالح آنان است به همین سبب هیچ‎گاه با معارضان به نتیجه نخواهد رسید.

شیخ عیسی قاسم افزود: هیچ کس در داخل و خارج از کشور نمی‎تواند بحران موجود در بحرین را انکار کند. راه حل سیاسی با قلع و قمع مردم سازگاری ندارد.

وی با تاکید بر وحدت بین مسلمانان خاطرنشان ساخت: مسلمانان بدون توجه به تهدید‎های موجود که به صورت آشکار و پنهان مطرح می‎شود باید برای رضای خداوند در جهت دعوت به وحدت و اصلاح بکوشند.

رهبر شیعیان بحرین افزود: گفتمان تکفیری‎ها ناشی از اهداف سیاسی و کینه است ولی ما همچنان بر وحدت اسلامی و برادری دینی پافشاری می‎کنیم.
https://taghribnews.com/vdcfemdy0w6dv1a.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی