تاریخ انتشار۶ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۳
کد مطلب : 164872
مفتی لبنان:

اوضاع غزه ناشی از اختلاف در جهان اسلام است/ جهاد برای آزادی فلسطین بر هر مسلمانی واجب است

مفتی لبنان با تاكید بر لزوم وحدت و انسجام مسلمانان برای رویارویی با مشكلات و بحران های جهان اسلام، اوضاع جاری در غزه را ناشی از عدم اتحاد و وجود اختلافات در جهان اسلام بر شمرد.
اوضاع غزه ناشی از اختلاف در جهان اسلام است/ جهاد برای آزادی فلسطین بر هر مسلمانی واجب است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "محمد رشید قبانی" در سخنانی در خطبه های عید فطر در مسجد "محمد الامین(ص)" در بیروت، مسلمانان جهان را به وحدت پیرامون مسئله فلسطین فراخواند و جهاد برای آزادی فلسطین را بر هر مسلمانی واجب دانست.

وی تاكید كرد: وحدت از مهمترین دلایل قدرت در حیات امت اسلامی محسوب می شود و ما به خوبی با عمق مشكلاتی كه تفرقه برای ما از ضعف و ناتوانی به وجود آورده و ناكامی های بسیاری را برای ما به همراه داشته، آگاه هستیم.

مفتی اعظم لبنان عامل اوضاع كنونی فلسطین و غزه را تفرقه، ضعف و اختلاف بین مسلمانان توصیف كرد و گفت: اكنون غزه با هزاران شهید و زخمی بهای این اختلاف را می پردازد و ما بعد از گذشت بیش از 60 سال از اشغال فلسطین به دلیل تفرقه ای كه داشتیم كاری برای مسئله فلسطین نكردیم و نیروی خود را برای مقابله با دشمن صهیونیستی كه سرزمین ما را اشغال كرده و به كشتار مردم فلسطین می پردازد، متمركز نكردیم.

وی در ادامه سخنان خود به بحران عراق اشاره كرد و گفت: مهاجرت اجباری مسیحیان از موصل از سوی تكفیریها به اسلام ارتباطی ندارد؛ اسلام به ما آموخت كه چگونه به خوبی با دیگران رفتار كرده و با آنها همزیستی مسالمت آمیز داشته باشیم؛ آن چه اینك در موصل روی می دهد آینده ای خطرناك را ترسيم می كند و تقشه ای برای از هم گسستگی امت اسلامی و در جهت تحقق اهداف صهیونیسم جهانی است.

https://taghribnews.com/vdcfejdy0w6dvca.igiw.html
مرجع : العهد
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی