تاریخ انتشار۷ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۰۳
کد مطلب : 277273
//به مناسبت برگزاری کنفرانس مسلمانان و مقابله با تروریسم و افراط گرایی در برزیل//(11)

سفیر ایران در برزیل:تشکیل گروه های تروریستی مهمترین موفقیت قدرت های استعماری است

تنا - برزیل
سفیر ایران در برزیل تأکید کرد: شکل گیری گروه های افراطی و تروریستی یکی از مهمترین موفقیت های قدرت های استعماری در منطقه و جهان اسلام بود که از یکسو باعث بی ثباتی مستمر در افغانستان، جنگ و کشتار در عراق و سوریه و از سوی دیگر نابودی زیرساخت ها و بخش مهمی از گنجینه فرهنگ و تمدن اسلامی شد.
سفیر ایران در برزیل:تشکیل گروه های تروریستی مهمترین موفقیت قدرت های استعماری است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "علی سقائیان" سفیر جمهوری اسلامی ایران در برزیل، در سخنرانی خود در کنفرانس مسلمانان و مقابله با تروریسم و افراط گرایی در برزیل، با اشاره به اینکه استفاده از قوه قهریه در ادوار مختلف تاریخ بشری نمود داشته و محدود به مقطع خاصی نبوده است، خاطرنشان کرد: افراد یا گروه هایی که قادر به حصول به اهداف خود از طریق گفتگو نبوده اند، مسیر توسل به قدرت قهریه را برگزیده اند. شکست در این مسیر هم به شکل گیری اتحاد و تشکلات افراط گرایی و ترور و خشونت انجامیده است.

وی همچنین با بیان اینکه "وقتی جوامع در حال توسعه دچار شکاف شدند، فقر در آنها درحال وخیم تر شدن است" افزود: پیامدهای منفی فقر برای بافت اجتماعی زمینه را برای تولید و تکثیر اشکال مختلف بیماری های اجتماعی و خشونت سیاسی فزاینده و خود افزا فراهم می کنند.

سفیر ایران در برزیل خاطرنشان کرد: اقدامات خطرناک رژیم اسرائیل در تداوم اشغالگری، تجاوزهای مکرر به حقوق فلسطینیان وکشورهای دیگر و سیاست های توسعه طلبانه طی چند دهه گذشته ادامه داشته و به دلیل حمایت های آشکار دولت جدید آمریکا از این رژیم تشدید شده است.

وی همچنین تأکید کرد: بحران اخیر در بیت المقدس و ممانعت از ورود مسلمانان به مسجد الاقصی آخرین نمونه از این اقدامات غیرقانونی این رژیم بوده و حتی قطعنامه های متعدد شورای امنیت و سازمان ملل را نقض کرده است و مدارک و شواهد بسیاری در ارتباط با سیاست های تجاوزکارانه، آپارتاید و جرایم جنگی از آن رژیم در گزارش های سازمان ملل متحد وجود دارد.

سقائیان درباره ادامه شهرک سازی های غیرقانونی رژیم صهیونیستی افزود: ادامه شهرک سازی های غیرقانونی در سرزمین فلسطین نقض کنوانسیون چهارم ژنو و نمونه جنایت جنگی است؛ رویه این رژیم نشان می دهد که هیچ گاه در پی صلح نبوده و مشارکت در مذاکرات را صرفا با هدف خرید زمان و ادامه سیاست تجاوز و توسعه طلبی دنبال کرده است.

وی در ادامه اظهار داشت: شکل گیری گروه های افراطی و تروریستی یکی از مهمترین موفقیت های قدرت های استعماری در منطقه و جهان اسلام بود که از یکسو باعث بی ثباتی مستمر در افغانستان، جنگ و کشتار در عراق و سوریه و از سوی دیگر نابودی زیرساخت ها و بخش مهمی از گنجینه فرهنگ و تمدن اسلامی شد.

سفیر ایران در برزیل تأکید کرد: اکنون اندیشمندان جهان اسلام و همه مراکز اسلامی در اقصی نقاط جهان اسلام وظیفه سنگینی دارند که هم در راستای شناساندن اسلام اصیل به جوانان و اغنای فکری آنها برنامه ریزی و کوشش کنند و هم حفظ اتحاد در جهان اسلام را از طریق نشست ها و تبادل نظر و یافتن راهکارهای مناسب دنبال کنند.

سقائیان در پایان ابراز امیدواری کرد که نشست سان پائولو مقدمه ای برای حرکت در این راستا بوده و در آینده علاوه بر استمرار آن با مشارکت مذاهب و خانواده بزرگ اسلامی، با اندیشمندان سایر ادیان نیز نشست های مشابهی جهت شناساندن چهره واقعی تروریسم و حامیان بی نقاب و نقابدار آن را شاهد باشیم.
https://taghribnews.com/vdcfeed0mw6de0a.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی