تاریخ انتشار۲۹ تير ۱۳۹۵ ساعت ۸:۰۰
کد مطلب : 238573
نماینده مجلس در گفتگو با تقریب:

در کودتای ترکیه باید به خواست مردم احترام گذاشت/ سیاستهای عربستان با صهیونیستها در یک راستا قرار دارند

تنا - اختصاصی
نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کودتای نافرجام در ترکیه، تاکید کرد: مردم به مخالفت با این کودتا پرداختند و باید به این نظر مردم احترام گذاشت.
در کودتای ترکیه باید به خواست مردم احترام گذاشت/ سیاستهای عربستان با صهیونیستها در یک راستا قرار دارند
"یوناتن بت کلیا"نماینده اقلیت دینی آشوریان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار تقریب(تنا) خواستار درس گرفتن مسئولان ترکیه از حادثه کودتای نافرجام در این کشور شد و گفت: این کودتا ثابت کرد مخالفان بسیاری با سیاستهای داخلی و خارجی ترکیه در داخل این کشور وجود دارند.
 
وی افزود: دلیل اصلی نافرجام بودن کودتا در ترکیه این بود که مردم این کشور با آن به مخالفت برخاستند و باب میل مردم نبود و با تمام توان در برابر آن ایستادگی کردند لذا باید به این خواسته احترام گذاشت.
 
نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه با تقدیر از مواضع هوشمندانه مسئولان کشورمان در این زمینه، گفت: واکنش سریع آقایان ظریف و شمخانی در این خصوص قابل توجه و تقدیر بود؛ آنها در واقع از دیپلماسی مردمی بهره گرفته و به خواسته مردم ترکیه احترام گذاشتند.
 
وی در ادامه به نقش عربستان در حوادث منطقه پرداخت و بیان داشت:عربستان تلاش دارد خود را ژاندارم منطقه معرفی کند؛ شاید زمانی این وضعیت را داشت و در ابتدای انقلاب اسلامی در ایران گمان می کرد که ایران تضعیف شده و سعی در سنگ اندازی و مقابله با ایران کرد اما در سیاستهای خود شکست خورد.

یوناتن بت کلیا در ادامه تاکید کرد:عربستان اقدامات ناجوانمردانه بسیاری را در منطقه از جمله حوادث حج سال گذشته و حملات نظامی به کشورهایی مثل یمن داشته است؛ این اقدامات ریشه در همگرایی عربستان و رژیم صهیونیستی دارد؛ در واقع سیاستهای عربستان با صهیونیستها در یک راستا قرار دارد و امروز به راحتی با یکدیگر گفتگو کرده و هماهنگ هستند.
 
گفتگو و تنظیم: امین تهرانی
 
https://taghribnews.com/vdcfecd0mw6dmta.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی