تاریخ انتشار۲۸ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۳۷
کد مطلب : 169273
امام جمعه سنندج:

مبانی هویت بخش اسلامی در جامعه تقویت شود

امام جمعه سنندج خواستار احساس مسئولیت همگانی در خصوص تقویت بنیان خانواده‌ها و ارتقای آگاهی های دینی در جامعه شد.
مبانی هویت بخش اسلامی در جامعه تقویت شود
به گزارش خبرنگار تقریب از سنندج، "ماموستا عبدالرحمن خدایی"در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: در آموزه‌ های اسلامی توجه ویژه‌ ای به بنیان خانواده ‌ها، تربیت فرزندان صالح، انتخاب همسر و ازدواج جوانان شده است.

وی افزود: تقویت بنیان خانواده و توجه به ارتقای معنویت و هویت اسلامی از جمله اموری است که باید همه افراد جامعه نسبت به ان احساس مسئولیت کنند.

امام جمعه سنندج در بخشی دیگر از خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: متأسفانه فرهنگ غلطی در جامعه مبنی بر جاری‌کردن طلاق همسران به عرف تبدیل شده است که صدمات بسیاری را بر شاکله خانواده‌ها وارد کرده است.

ماموستا خدایی خاطرنشان کرد: باید افراد جامعه به ویژه علما و روحانیون از اظهار نظر شخصی در مورد طلاق و جدایی زوجین پرهیز کنند و این مهم را به مراجع حقوقی و قضایی واگذار کنند.

وی افزود: تمامی قوانین ما بر مبانی آیات قرآنی و اموزه‌های اسلامی است و کسی حق ندارد خارج از مبانی دینی و فقهی برای ازدواج و طلاق زوجین تصمیم ‌گیری و اظهار نظر نماید.

امام جمعه سنندج بر ضرورت فراهم‌ کردن زمینه‌ های لازم برای ازدواج جوانان تأکید کرد و گفت: سلامت خانواده‌ ها تضمین ‌کننده سلامت جامعه است و بدون شک با فراهم‌ کردن زمینه ازدواج جوانان بسیاری از ناهنجاری ‌های فرهنگی و اجتماعی برطرف خواهد شد.

ماموستا خدایی در پایان خطبه های نماز جمعه این هفته نیز بر هوشیاری همه جانبه مسلمانان در برابر توطئه دشمنان تأکید کرد و خواستار اتحاد و انسجام روزافزون اقوام و مذاهب اسلامی در عرصه های مختلف شد.
https://taghribnews.com/vdcfe1dymw6dv0a.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی