تاریخ انتشار۶ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۵۲
کد مطلب : 269371

ائمه جمعه اهل سنت بندر ترکمن معرفی شدند

ائمه جمعه اهل سنت بندر ترکمن با حضور رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور، علما و روحانیون، فرماندار، اعضای منتخب شورای شهر و نمازگزاران در مسجد جامع قبا این شهر معرفی شدند.
ائمه جمعه اهل سنت بندر ترکمن معرفی شدند
به گزارش خبرگزاری تقریب از گلستان، بر اساس تایید علمای اعلام و امضای «آیت الله سید کاظم نورمفیدی» نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه شهر گرگان «آخوند قربان محمد اونق» و «آخوند عبدالرحمان کر» به عنوان ائمه جمعه اهل سنت بندر ترکمن منصوب شدند.

آخوند اونق مدیر حوزه علمیه جامعه اعظمیه بندر ترکمن با بیش از 4 دهه تدریس و تربیت طلاب علوم دینی در این حوزه و جامعه المصطفی گرگان و عضویت در شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور و شورای ستاد استهلال مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور سابقه درخشانی دارد.

آخوند کر نیز قبل از این عنوان امام جمعه موقت بندر ترکمن را داشت و در زمان حیات مرحوم «آخوند حاجی محمد عابدی کر» امام جمعه اهل سنت بندر ترکمن و مدیر مدرسه علوم دینی قبا، شاگرد ارشد و مورد اعتماد وی شناخته می شد و بسیاری از نمازهای جمعه مسجد جامع قبا را سخنرانی و اقامه می کرد.

مرحوم آخوند عابدی کر بیش از سه دهه امام جمعه اهل سنت بندر ترکمن بود که طی یک دوره بیماری و عارضه قلبی در 25 دی ماه سال گذشته دعوت حق را اجابت کرده بود.

وحدت اجتماعی در نماز های جمعه تحقق می یابد

رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور در این مراسم، گفت: در مصلی های نماز جمعه وحدت اجتماعی به صورت عینی تحقق می یابد.

«حجت الاسلام و المسلمین علی خیرخواه» افزود: دین مبین اسلام با نگاه ویژه‌ای که به تعاون و مشارکت اجتماعی و در امتداد آن توسعه داشته است، آدابی را به منظور همدلی و همسوسازی افکار و حضور فعال مسلمانان در مجامع اجتماعی طراحی کرده است.

وی، ادامه داد: فریضه عبادی ـ سیاسی نماز جمعه یکی از برنامه‌های ویژه اسلام برای تحقق وحدت اجتماعی است.

به گفته وی؛ در نماز جمعه که حج فقرا است امت اسلامی به همدیگر پیوند می خورند و موجبات ترقی و پیشرفت آنها را فراهم می شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان های گلستان و گیلان با بیان اینکه اتحاد و همدلی در دین مبین اسلام بیش از هر چیز دیگری مورد توجه است، گفت: قرآن کریم به صراحت در آیات متعددی مسلمین را از تفرقه و جدایی بر حذر می دارد و آنها را به سوی وحدت و همدلی هدایت می کند.

وی، افزود: در اسلام منفورترین اعمال مسئله تفرقه و اختلاف است که صدمات جبران ناپذیری را به جامعه وارد می کند.

حجت
الاسلام خیرخواه با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: ماه مبارک رمضان ماه ضیافت و مهمانی الهی است پس به همین خاطر انسان روزه دار باید حرمت میزبان را به خوبی داشته باشد.

وی، ادامه داد: روزه آن نیست که انسان فقط از خوردن و آشامیدن پرهیز کند؛ بلکه همه اعضاء و جوارح حتی فکر انسان نیز روزه دار باشد.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور استفاده از فیوضات ماه مبارک رمضان را برای مسلمانان ضروری دانست و گفت: توفیق بهره مندی از برکات این ماه بزرگ را از خداوند متعال بخواهیم تا دست خالی از این ایام مبارک بیرون نرویم.

وی، افزود: آنچه را که در رمضان بدست می آوریم به راحتی از دست ندهیم، روزه گرفتن فقط بلند شدن در سحری نیست؛ بلکه حالت راز و نیاز را در نیمه های شب داشته باشیم.

به گفته وی؛ مشغول شدن به مطالب و شایعات فضاهای مجازی ما را از برکات این ماه محروم نکند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان های گلستان و گیلان با تاکید بر اینکه اخلاق، رفتار و گفتار انسان مومن در ماه رمضان تغییر می کند، تصریح کرد: اثر روزه رمضان منیت ها را از انسان می زداید و باعث تقویت روح الهی انسان می شود.

وی، ادامه داد: پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) فرموده اند: « هر کسی که روزه ماه رمضان را بگیرد ولی هیچ تغییری در او احساس نشود بهره لازم را از این ماه مبارک نبرده است».

حفظ وحدت از ضروریات جامعه اسلامی است

امام جمعه اهل سنت بندر ترکمن نیز در این مراسم، گفت: برای بهره‌ مندی از وحدت، همدلی و هم‌ زبانی در جامعه همه باید تلاش کنند.
«آخوند قربان محمد اونق»، افزود: حفظ وحدت در جامعه امروز با توجه به شرایط ملی، منطقه‌ ای و جهانی بسیار ضروری است.

به گفته وی؛ اتحاد و همدلی تنها رمز پیروزی مسلمانان در برابر توطئه های استکبار جهانی است.

مدیر و مدرس حوزه علمیه اهل سنت جامعه اعظمیه بندر ترکمن، ماه مبارک رمضان را بهار عبادت دانست و گفت: همان طورى که بهار در جسم انسان نشاط به وجود مى آورد در ماه رمضان هم انسان باید بر اثر عبادت نشاط روحى پیدا کند و این میسر نیست مگر اینکه انسان قبلا آمادگى لازم را داشته باشد.

وی، ادامه داد: شخص روزه دار حضور قلب بیشترى دارد و هر چه توجه انسان به خداوند بیشتر باشد امکان اجابت دعایش هم بیشتر می شود.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم احکام امامت جمعه اهل سنت بندر ترکمن توسط «حجت الاسلام نورعلی دیلم» معاون فرهنگی و امور روحانیون مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور قرائت و به آخوند اونق و آخوند کر تقدیم شد.
 
https://taghribnews.com/vdcfe1d0yw6dvma.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی