تاریخ انتشار۵ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۵۳
کد مطلب : 172378

نشست مشترک روحانیون شیعه و مسیحی در گلاسکو

تنا-لندن
در این گردهمایی هریک از طرفین نقطه نظرات خود را در باب گفتگوی ادیان واهمیت تبادل نظر بمنظور درک بیشتر دیدگاه های اسلام ومسیحیت در باره موضوعات مهم روز و رسیدن به دیدگاه های مشترک میان ادیان ابراهیمی ،بیان کردند .
نشست مشترک روحانیون شیعه و مسیحی در گلاسکو
در حاشیه کنفرانس صلح و وحدت اسکاتلند نشست مشترکی با حضور تعدادی از روحانیون شیعه وهمچنین تعدادی از روحانیون مسیحی از کلیسای کاتولیک اسکاتلند برگزار شد .
به گزارش خبرنگار تقریب (تنا) از لندن در این نشست که در محل کلیسای سنت اندروز کاتدرال شهر گلاسکو صورت گرفت ، تنی چند از روحانیون شیعه از کشورهای ایران ، عراق ،لبنان ،کویت واسکاتلند از یکسو ونیز روحانیون مسیحی از کلیسای کاتولیک اسکاتلند به گفتگو در باره مسائل مورد علاقه در چارچوب گفتگوی ادیان پرداختند .
در این گردهمایی هریک از طرفین  نقطه نظرات خود را در باب گفتگوی ادیان واهمیت تبادل نظر بمنظور درک بیشتر دیدگاه های اسلام ومسیحیت در باره موضوعات مهم روز و رسیدن به دیدگاه های مشترک میان ادیان ابراهیمی ،بیان کردند .
در این نشست که جمعی از شخصیت های دانشگاهی ومذهبی شیعه ومسیحی نیز حضور داشتند ، دو طرف برضرورت استمرار اینگونه نشست ها وگفتگوها برای یافتن راههایی که بتواند به پیروان همه ادیان الهی کمک کند تا زندگی مسالمت آمیزی در کنار یکدیگر داشته باشند ، تاکید کردند .
در این جلسه همچنین بعضی از روحانیون شیعه ، در خصوص کمکهای صورت گرفته به مسیحیان ساکن در عراق وانتقال آنان به شهرهای امن بمنظور تامین امنیت مسیحیان در قبال خطر تروریستهای داعش ، گزارش ها و آمارهایی را ارائه کردند ، آنگاه تنی چند از علمای شیعه حاضر در این نشست به تشریح دیدگاه های اسلام در باره حرمت انسان ونیز ارزش واهمیت گفتگو برای رسیدن به تفاهم بین بشریت به منظور استقرار صلح وآرامش پرداختند .
سپس طرفین به  برنامه های جاری خود برای آشنایی بیشتر مسلمانان ومسیحیان ساکن در بریتانیا با یکدیگر با هدف ایجاد فضای دوستی وزندگی صمیمانه در کنار یکدیگر اشاره کردند.
در ابتدای این دیدار کشیش مک ایل روی ،پس از بازدید میهمانان از کلیسای سنت اندروز شهر گلاسکو آنان را با برنامه های عبادی ودینی  وهمینطور تاریخچه کهن این کلیسای قدیمی شهر گلاسکو آشنا کرد.
https://taghribnews.com/vdcfe0dycw6dema.igiw.html
مرجع : خبرنگار تنا- لندن
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی