تاریخ انتشار۲۲ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰:۰۱
کد مطلب : 176482
آیت الله اراکی در گفت و گو با شبکه جام جم:

همه علمای جهان اسلام بر عدم صلاحیت صادر کنندگان فتواهای تکفیری تأکید دارند

تنا-اختصاصی
دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تأکید کرد: همه افرادی که فتواهای تکفیری صادر می کنند توسط غربی ها و رسانه های غربی حمایت و به عنوان مفتی معرفی می شوند.
همه علمای جهان اسلام بر عدم صلاحیت صادر کنندگان فتواهای تکفیری تأکید دارند
به گزارش خبرنگار تقریب، آیت الله "محسن اراکی" دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در گفت و گو با برنامه کنکاش که جمعه شب با موضوع "چالش های پیش روی جهان اسلام" از شبکه جام جم پخش شد با اشاره به برخی فتواهای تکفیری اظهار داشت: این فتواهایی که دستآویز تکفیری هاست کلا فتواهایی است که به وسیله افرادی که در میان همه مسلمین جهان چه شیعه و چه اهل سنت هیچ جایگاه علمی ندارد، صادر می شود.

وی افزود: همه بزرگان علم و دانش و همه علمای جهان اسلام حتی علمای اهل سنت نسبت به عدم صلاحیت این افراد برای صدور فتواها اظهار نظر های صریحی کرده اند.

آیت الله اراکی افزود: دانشگاه الازهر ، شیخ الازهر و شخصیت های دیگر علمی اهل سنت و همچنین شخصیت های علمی و علمای جهان تشیع، مراجع عظام قم و نجف اشرف و در رأس آنها مقام معظم رهبری با فتواهای صریح حرکت های تکفیری ها را محکوم کرده اند و همه این بزرگان و علما اعلام کردند که این افراد واجد شرایط فتوا دادن نیستند و فتواهای آنها صحیح نیست.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تأکید کرد: همه افرادی که فتواهای تکفیری صادر می کنند توسط غربی ها و رسانه های غربی حمایت و به عنوان مفتی معرفی می شوند همانطور که بی بی سی و سی ان ان داعش را به عنوان دولت اسلامی معرفی می کنند.

آیت الله اراکی اظهار داشت: همه علمای اسلام بر عدم صلاحیت صادر کنندگان فتواهای تکفیری تأکید دارند و فتواهای این افراد را محکوم می کنند.
https://taghribnews.com/vdcfcvdy0w6deja.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی