تاریخ انتشار۲۷ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۸:۱۶
کد مطلب : 195085
//خبرهایی از بحرین//

وفاق: محاکمه شیخ سلمان، مردم را متوقف نمی‌کند/ عفو بین الملل: حکم زندان شیخ سلمان شوکه کننده بود

جمعیت وفاق ملی بحرین دادگاه های این کشور را به سیاسی کاری متهم و اعلام کرد، حکم 4 سال زندان شیخ علی سلمان که رهبری مردمی است، به علت مطالبه دمکراسی و آزادی و مخالفت با دیکتاتوری صادر شده است.
وفاق: محاکمه شیخ سلمان، مردم را متوقف نمی‌کند/ عفو بین الملل: حکم زندان شیخ سلمان شوکه کننده بود
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، جمعیت وفاق در بیانیه ای تأکیدکرد: حکم صادر شده علیه شیخ علی سلمان باطل است و هیچ اعتبار حقوقی ندارد زیرا وکلای سرشناس شیخ سلمان همچنین نهادهای بین المللی خصوصاً دفتر کمیسیونر حقوق بشر سازمان ملل متحد، سازمان دیده بان حقوق بشر و سازمان عفو بین الملل، بازداشت و محاکمه وی را عادلانه نمی دانند.
 
جمعیت وفاق افزود: نظام آل خلیفه هر فردی که حقوق خود را مطالبه کند سرکوب ، محاکمه و مجازات می کند، و حکم صادر شده برای شیخ سلمان در واقع حکمی علیه ملت بحرین است زیرا اکثریت ملت از شیخ سلمان حمایت می کنند.
 
بیانیه این تشکّل سیاسی بحرینی حاکی است: ملت بحرین حقوق مسلّم خود را مطالبه می کند و نظام حاکم با محاکمه شیخ سلمان نشان داد که مطالبات ملت را نادیده می گیرد و با آزادیخواهان و حق طلبان دشمنی می کند.
 
جمعیت وفاق خاطرنشان کرد: فعالیت های مردمی ادامه دارد و ملت همچنان حقوق خود را مطالبه خواهد کرد و از حقوق و مطالبات خود دست نخواهد کشید و برخلاف تصور نظام حاکم ؛ بازداشت ، محاکمه و زندانی کردن رهبران مردمی خللی در اراده ملت برای پیمون راه انقلاب ایجاد نخواهد کرد .
 
در این بیانیه آمده است : حکم شیخ سلمان نشان می دهد که قوای مجریه ، مقننه و قضائیه نیاز به اصلاحات ریشه ای و اساسی دارند و اصلاح این قوای سه گانه یکی از مطالبات ملت است .
 
جمعیت وفاق اعلام کرد : ملت قدرتمندتر از گذشته به فعالیت های مسالمت آمیز خود ادامه خواهد داد و همچنان خواستار تشکیل دولتی منتخب ، پارلمانی مستقل و دستگاه قضایی منصف و تأمین امنیت عمومی است .
 
خبر دیگر این که سازمان عفو بین الملل حکم 4 سال زندان برای شیخ علی سلمان به اتهام تحریک به سرپیچی و اقدام علیه حکومت را نشانگر نادیده گرفتن دایمی حق آزادی بیان در بحرین دانست.
 
سازمان عفو بین الملل حکم مزبور را شوک آور و نمونه بارز دیگری از بی اعتنایی آشکار بحرین به تعهدات بین المللی توصیف کرد.
 
"سعید بومدوحه" معاون برنامه خاورمیانه و شمال آفریقای عفو بین الملل گفت: شیخ علی سلمان فقط به دلیل استفاده از حق خود در ابراز مسالمت آمیز عقایدش محاکمه شد.
 
وی افزود: بحرین کشوری است که خشم خود را از انتقاد نهادهای حقوق بشری ابراز کرده و در سرکوب مخالفان سیاسی و خاموش کردن صداهای معترضان تردیدی به خود راه نمی دهد اما مقامات این کشور باید هرچه زودتر و بدون قید و شرط شیخ علی سلمان را آزاد کنند.
 
 
علمای بحرین هم در بیانیه ای با محکوم کردن محاکمه دبیرکل الوفاق اسلامی، خواستار آزادی این عالم بحرینی شدند.
 
آنان همچنین سلب تابعیت 56 تن از انقلابیان بحرین را محکوم کردند و افزودند شناسنامه مانند هدیه نیست که بتوان آن را پس گرفت.
 
علمای بحرین تصریح کردند که تابعیت اصیل مردم بحرین برگفته از اجداد و دفاع با عزت آنان از این ملت، آزادی و استقلال است.
 
 
https://taghribnews.com/vdcfctdytw6d1xa.igiw.html
مرجع : الوفاق
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی