تاریخ انتشار۱۸ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۷:۵۰
کد مطلب : 214281
در دیدار ظریف و همتای پاکستانی وی مطرح شد

تاکید ایران و پاکستان بر حل بحران سوریه

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و مشاور نخست وزیر پاکستان در امور خارجی بر ضرورت حل بحران سوریه از طریق مذاکرات سیاسی تاکید کردند.
تاکید ایران و پاکستان بر حل بحران سوریه
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، محمد جواد ظریف که برای شرکت در پنجمین کنفرانس 'قلب آسیا-روند استانبول' با محوریت کمک به حل مسایل افغانستان، به اسلام آباد پایتخت پاکستان سفر کرده است، شامگاه سه شنبه با سرتاج عزیز دیدارکرد.

 طرفین در این دیدار درباره موضوع های مهم منطقه به ویژه مساله سوریه گفت و گو و بر حل بحران سوریه از طریق مذاکرات سیاسی تاکید کردند.
 
ظریف همچنین با اشاره به روابط خوب ایران و پاکستان، بر ضرورت افزایش همکاری های اقتصادی فی ما بین تاکیدکرد و گفت: با برداشته شدن تحریم ها، زمینه برای افزایش همکاری های اقتصادی میان دو همسایه در ابعاد مختلف فراهم خواهد شد.
 
ظریف با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد با پاکستان در زمینه های انرژی و حمل و نقل همکاری های بیشتری داشته باشد، خواستار تسهیلات کنسولی بیشتر برای تجار ایرانی شد.
 
سرتاج عزیز هم در این دیدار با اشاره به برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در آینده گفت: در این کمیسیون قادر خواهیم بود زمینه های همکاری بیشتر را تدوین کنیم.

دو طرف همچنین بر ضرورت تقویت همکاری های منطقه ای برای مبارزه با تروریسم و افراط گرایی و کمک به استقرار صلح و ثبات در افغانستان تاکید کردند.
 
 
https://taghribnews.com/vdcfcjd0yw6dy0a.igiw.html
مرجع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی