تاریخ انتشار۱۰ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۲۲
کد مطلب : 187084
//خبرهايی از عراق//

مخالفت عراق با تشکیل نیروی عربی مشترک/ هلاکت یکی از سرکردگان داعش در استان نینوا/ عشایر عراق تجاوز عربستان به یمن را محکوم کردند

رئیس جمهوری عراق، مخالفت کشورش را با تشکیل نیروی نظامی عربی بدون وجود برخی ضمانت ها اعلام کرد.
مخالفت عراق با تشکیل نیروی عربی مشترک/ هلاکت یکی از سرکردگان داعش در استان نینوا/ عشایر عراق تجاوز عربستان به یمن را محکوم کردند
به گزارش خبرگزاری تقريب(تنا)، "فؤاد معصوم" در گفت وگو با شبکه السومریه گفت: عراق، با تشکیل نیروی نظامی عربی که فاقد برخی ضمانت های اجرایی باشد، مخالف است.
 
وی بر ضرورت ارائه این ضمانت ها، به منظور تشکیل نیروی نظامی عربی تاکید کرد.
 
معصوم ضمانت های لازم برای تشکیل نیروی عربی را "مشخص کردن چگونگی تشکیل این نیرو و اماکنی" اعلام کرد که از آن استفاده می شود.
 
به گزارش خبرگزاری رویترز، عراق، با بیانیه پایانی اجلاس سران عرب در شرم الشیخ در مصر مخالفت کرد.
 
علت مخالفت عراق، اعتراض به بندِ مربوط به تشکیل نیروی نظامی عربی بود که کشورها به صورت اختیاری در آن شرکت داشته باشند.
 
هلاکت یکی از سرکردگان داعش در استان نینوا عراق
 
یکی از سرکردگان داعش در شمال عراق در جریان عملیات علیه تروریست ها به هلاکت رسید.
 
"زیاد سلیم محمد علی الکردی" که یکی از سرکردگان داعش بود و جنایات بسیاری را در شهر موصل مرتکب شده بود ، در غرب این شهر و درجریان حمله هوایی به هلاکت رسید .
 
شورای امنیت منطقه کردستان اعلام کرد : الکردی سال 2004 به القاعده پیوست و نیروهای آمریکائی سال 2006 وی را بازداشت کردند و پس از آزادی گروهی را برای اجرای حملات تروریستی در شهر موصل تشکیل داد و خود نیز مرتکب جنایت های بسیاری شده بود.
 
این شورا افزود: الکردی پس از سیطره داعش بر شهر موصل سمت های مختلفی را به دست گرفت و در ترور تعدادی از شهروندان عراقی بیگناه دست داشت.
 
حیدرالعبادی: هیچ نیروی زمینی خارجی در عراق حضور ندارد
 
نخست وزیر عراق با اشاره به نقش ملت عراق در نبرد با تروریست های داعش، پیروزی های به دست آمده را ناشی از فداکاری مردم کشورش دانست و گفت: همان گونه که قبلا نیز تاکید کرده ایم هیچ نیروی زمینی خارجی در عراق حضور ندارد.
 
حیدر العبادی در دیدار با شماری از نمایندگان و شخصیت های سیاسی و امنیتی، با تکذیب خبرهای مربوط به حضور رغد صدام حسین دختر دیکتاتور مخلوع این کشور در تکریت، از آن به عنوان شایعه ای یاد کرد که توسط حزب بعث ترویج می شود.
 
وی همچنین گفت: کسانی که در جنگ با داعش به ما کمک می کنند، دارای منافعی در ارتباط با امنیت ملی خود هستند و از این رو ما نگرانی نسبت به این کمک ها نداریم.
 
عشایر عراق تجاوز عربستان به یمن را محکوم کردند
 
جنبش عشایر عراق در بصره، تجاوز عربستان سعودی به یمن را محکوم و آمادگی خود را برای کمک به مردم یمن اعلام کرد.
 
محمد الدنبوس دبیرکل شورای عشایر التحریر و البناء در یک کنفرانس مطبوعاتی که با حضور برخی سران عشایر استان بصره برگزار شد، گفت: عشایر استان آمادگی خود را برای کمک به جنبش انصارالله یمن اعلام می کنند.
 
وی خاطرنشان کرد که رویکرد دولت سعودی در حمله به جنبش انصارالله یمن، اعلام جنگ فرقه ای علیه یکی از مذاهب یمن به شمار می رود.
 
این مقام عشایری عراق افزود: عشایر بصره برای دفع تجاوز سعودی و کمک به ملت یمن آمادگی دارند.
 
 
 
https://taghribnews.com/vdcfcedyjw6dcxa.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی