تاریخ انتشار۲۶ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۰۳
کد مطلب : 227980

پنتاگون مدعی شد مرحله اول نبرد با داعش تمام شده است

سخنگوی ارتش آمريكا مدعی شد که ائتلاف تحت رهبری آمريكا عليه داعش، مرحله اول مبارزه خود را با موفقيت به پايان رسانده است.
پنتاگون مدعی شد مرحله اول نبرد با داعش تمام شده است
به گزارش خبرگزاری  تقریب(تنا)، سرهنگ "استیو وارن" گفت: ائتلاف تحت رهبری آمریكا مبارزه با داعش را در قالب سه مرحله به پیش می برد.
 وارن در جمع خبرنگاران حوزه وزارت دفاع آمریكا افزود: دشمن ما تضعیف شده است و ما اكنون برای شكستن آن كار می كنیم؛ مرحله اول عملیات تكمیل شده است.

سخنگوی ارتش آمریكا افزود:مرحله اول شامل كوچك كردن داعش از طریق جلوگیری از تصرف مناطق بیشتر بود؛ اکنون در مرحله دوم نبرد هستیم كه عبارت از برچیدن بساط دشمن و مرحله آخر مبارزه هم تضمین این امر است كه داعش متحمل شكستی پایدار شده است.

وی در توضیح این مطلب افزود: این امر از این طریق قابل حصول است كه نیروهای محلی را قادر سازیم از ظهور مجدد  تروریست ها جلوگیری كنند.

ادعای این سخنگوی نظامی آمریكا در حالی مطرح می شود كه پیش از این ژنرال "جوزف ووتل" رئیس فرماندهی عملیات ویژه ارتش آمریكا اعلام كرده بود كه با وجود تحت فشار قرارگرفتن داعش، آمریكا هیچ طرح عملیاتی برای حمله به شهر رقه پایتخت خودخوانده این گروه تروریستی ندارد.

در همین حال، ارتش سوریه با حمایت نظامی روسیه به پیشرفت های مهمی در صحنه نبرد با گروه های تروریستی مورد حمایت جبهه غربی - عربی دست یافت كه مهمترین آن آزادی شهر "تدمر"بود كه با سكوت غرب و آمریكا و بسیاری از كشورهای متحد این کشور رو به رو شد و این امر نشانه نارضایتی و خشم این رژیم ها از پیروزی مردم و دولت سوریه در برابر تروریست های مورد حمایت غرب است.
https://taghribnews.com/vdcfced0xw6d01a.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی