تاریخ انتشار۳ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۱۳
کد مطلب : 257789
هفته نامه انگلیسی:

بیش از 2 هزار و 600 فعال سیاسی در زندان های بحرین محبوس هستند

هفته نامه اکونومیست در گزارشی نوشت : نوار ورود ممنوع ، ایست های بازرسی و ترس .. همۀ این چیزها برای آنست که منطقه الدراز که بزرگترین منطقۀ شیعه نشین بحرین است ، همچنان از 7 ماه پیش تاکنون تحت محاصره باشد.
بیش از 2 هزار و 600 فعال سیاسی در زندان های بحرین محبوس هستند
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، در ادامه این گزارش آمده است: بحرین کشور کوچکی است و نفتش پایان یافته و به همسایگان بزرگترش در حاشیۀ خلیج فارس تکیه کرده است و نحوۀ تعامل نظام حاکمش با مردم نشان می دهد که حکامِ دیکتاتور عرب چگونه مردم خود را سرکوب می کنند.  
 
این گزارش می افزاید: بیش از 2 هزار و 600 فعال سیاسی در زندان های بحرین محبوس هستند و این تعداد زندانی سیاسی در مقایسه با جمعیت 650 هزار نفری این کشور آمار بالایی است . به گفته نمایندۀ سابق جمعیت اسلامی وفاق ملی در پارلمان بحرین ؛ تعدادی از زندانیان سیاسی خردسال هستند.
 
در ادامه آمده است: نظام حاکم بحرین جمعیت وفاق ملی را در سال 2016 ممنوع الفعالیت کرد. صدها نفر تبعید شده اند، بسیاری از مردم ممنوع السفر هستند و تابعیت بحرینی بیش از 300 نفر ازجمله شیخ عیسی قاسم سلب شده است. شیعیان و سُنی ها با محدودیت های فراوانی از سوی رژیم رویرو هستند و هر دوی این گروه از خاندان سلطنتی که وزارتخانه ها را قبضه کرده است، ناراضی هستند.
 
 
 
 
https://taghribnews.com/vdcfced01w6dtea.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی