تاریخ انتشار۴ مهر ۱۳۸۹ ساعت ۱:۲۱
کد مطلب : 26738
آیت الله حسینی بوشهری

فقر واقعی: خالی بودن دست انسان از مسائل علمی و معنوی

آیت الله حسینی بوشهری، شنبه، در مراسم آغاز سال تحصیلی مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآن، اظهارداشت: آشنایی با قرآن، تلاوت، قرائت، تجوید و تفقه و فهم عمیق و ژرف درباره قرآن کریم حق واجبی است که بر همه اقشار جامعه مرد و زن واجب است.
فقر واقعی: خالی بودن دست انسان از مسائل علمی و معنوی
خبرگزاری تقریب (تنا):

این عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر کسی توفیق قرآن یابد، هرگز فقیر نمی شود، زیرا فقر واقعی آن جا است که دست انسان از مسائل علمی و معنوی خالی باشد بر این اساس بی نیازی در سایه قرآن و فقر در سایه فاصله گرفتن از قرآن است.

حسینی بوشهری خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه در باره قرآن کریم فراز و فرود هایی داشته و یکی از برهه هایی که بر حوزه گذشت اصالت بخشیدن به اصول و فقه بود تا جایی که اصول و فقه صاحب خانه و سایر علوم مهمان حوزه بودند.

این استاد حوزه علمیه قم سخنان خود را اینگونه پی گرفت: برخی در عین کم توجهی و کوچک شمردن تفسیر قران اظهار می داشتند که خواندن تفسیر قران کار منبری ها است و عالم نباید وقت خود را برای آن بگذارد و باید ممحض در اصول و فقه باشد. 

وی اظهار داشت: در عصر حاضر فضای حوزه های علمیه متحول شده و نگاه دیگری به قرآن وجود دارد، به طوری که ۲۰ سال است که رشته تفسیر در حوزه تاسیس شده و قبل از آن نیز علامه طباطبایی آن را در حوزه احیا کردند و امروز آثار و برکات آن درس ها، توسط تربیت شدگان ایشان حوزه را بالنده تر کرده است. 

مدیر پیشین حوزه های علمیه افزود: اگر همت این مردان بزرگ در حوزه های علمیه نبود، امروز دست ما از نظر قرآنی خالی بود، بنابراین حوزه مدیون این بزرگان است .

آیت الله حسینی بوشهر ی در فراز پایانی سخنانش تاکید کرد: بايد برای رشته های تخصصی گام های فراتری برداريم، همچنین مراکز تخصصی و پژوهشکده هایی در زمینه قرآن و تفسیر داشته باشیم، تا دانش پژوهان این مراکز به تحقیق و مقاله نویسی در زمینه قرآن کریم بپردازند.
https://taghribnews.com/vdcfced0.w6dvmagiiw.html
مرجع : خبرگزاری ها
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی