تاریخ انتشار۹ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۱۸
کد مطلب : 258382

انتقاد انصارالله یمن از گزارش فرستاده سازمان ملل به شورای امنیت

سخنگوی رسمی جنبش انصارالله یمن گفت: اسماعیل ولد الشیخ فرستاده سازمان ملل به یمن با ارائه گزارش خود به شورای امنیت، فرصت ادامه جنگ در یمن را به عربستان متجاوز خواهد داد.
انتقاد انصارالله یمن از گزارش فرستاده سازمان ملل به شورای امنیت
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از پایگاه خبری الیمن الان، "محمد عبدالسلام" سخنگوی رسمی جنبش انصارالله یمن و رئیس هیات مذاکره کننده، در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: ولد الشیخ پنجشنبه گذشته گزارش خود را به شورای امنیت ارائه داد و مجددا منتظر رسیدن زمان گزارش بعدی است؛ او در این فاصله به عربستان متجاوز اجازه تداوم جنگ و محاصره یمن را می دهد.
 
عبدالسلام با طرح این سوال که نقش سازمان ملل در این زمینه چیست؟ نوشته است: ولد الشیخ در آخرین گزارش خود به سازمان ملل گفته است که انصارالله با وجود موافقت با شکل ظاهری نقشه راه سازمان ملل که چند ماه قبل ارائه شد، با بخش امنیتی آن مخالفت کرد و این امر موجب توقف طرح بین المللی برای حل سیاسی بحران کشور شد.
 
ولد الشیخ در گزارش خود آورده است: انتقاد عبدربه منصور هادی(رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن) از تعیین معاون جدید که اختیارات رئیس جمهوری را دارد، اعتماد به صلح را تضعیف کرد.
 
ولد الشیخ همچنین خواستار اعمال فشار بر طرف های یمنی برای برقراری آتش بس شده و تاکید کرده است که امکان حل بحران یمن از طریق نظامی وجود ندارد و توقف جنگ فرصت های صلح را تقویت می کند.
 
 
 
https://taghribnews.com/vdcfccd00w6dtma.igiw.html
مرجع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی