تاریخ انتشار۲۰ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۰۵
کد مطلب : 262387
ائمه جمعه آذربایجان غربی تاکید کردند

داعش در حال اضمحلال است / توهین به اهل سنت مغایر با دستور مقام معظم رهبری است

تنا اذربایجان غربی
ائمه جمعه اهل سنت آذربایجان غربی در خطبه های نماز جمعه این هفته شیطنت های آمریکا و هم پیمانانش در منطقه را تشریح و اعلام کردند داعش در حال اضمحلال است.
داعش در حال اضمحلال است / توهین به اهل سنت مغایر با دستور مقام معظم رهبری است
به گزارش خبرگزاری تقریب از ارومیه، امام جمعه مهاباد گفت: امنیت دنیا به خاطر داعش به خطر افتاده است.
ماموستا ملاقادر سهرابی در خطبه های نماز جمعه مهاباد اظهار کرد: آمریکا از 60 کشور دنیا برای مبارزه با داعش دعوت کرده است در حالیکه همه می دانند داعش را خود آنها به وجود آورده اند. وی تصریح کرد: شکست داعش و سقوط بخش های اصلی موصل موجب واهمه آمریکا شده است.
سهرابی خاطرنشان کرد: آمریکا با تشکیل و حمایت از گروه تروریستی داعش خواست چهره اسلام را  زشت معرفی کند ولی امروز با شکست داعش و به خطر افتادن جامعه امریکا خواستار کمک کشورها شده است.
ماموستا ملاقادر سهرابی همچنین ادامه داد: پیشروی نیروهای عراقی و پس گرفتن قسمت هایی از موصل و فرار ابوبکر البغدادی نشان از شکست این گروه تروریستی بوده و این پیروزی ها ناشی از اتحاد جامعه عراق است.
داعش در حال اضمحلال است
امام جمعه اهل سنت نقده گفت: هدف آمریکا اشغال نظامی سوریه و عراق به جای داعش است.
ماموستا ابراهیم سرخابی در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: شیطنت و توطئه نظامی آمریکا نسبت به سوریه و عراق طبق برنامه ریزی های قبلی بوده و در شرایط حاضر قصد اشغال بخش دیگری از کشور سوریه را دارد.
وی تصریح کرد: در شرایط حاضر که داعش در حال اضمحلال است مستکبران در حال استقرار خود در کشورهای عراق و سوریه هستند.
امام جمعه اهل سنت نقده با اشاره به هفته احسان و نیکوکاری افزود: احسان و نیکوکاری، امری عقلی و پسندیده خاص و عام بوده و همه ادیان الهی، به‌ویژه دین مبین اسلام، اهمیت ویژه‌ای برای این فضیلت قائل است.
به گفته سرخابی احسان و نیکوکاری و کمک به ایتام و نیازمندان جزو ارزش‌های الهی و پایه‌های دین اسلام و اصول اساسی جامعه است.
خدمت به خانواده های معظم شهدا در واقع خدمت به خود شهداست
امام جمعه شهرستان اشنویه با اشاره به سالروز تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، گفت: خدمت به خانواده های معظم شهدا در واقع خدمت به خود شهداست و نزد خداوند متعال اجر و ثواب زیادی دارد.
ماموستا سید مصطفی خاتمی، در خطبه های این هفته نماز جمعه همگان را به رعایت تقوی الهی توصیه و اظهار کرد: توجه آحاد مردم به فریضه امر به معروف و نهی از منکر از ضروریات است.
وی در ادامه با تقدیر و تشکر از همکاری بسیار خوب مردم، ادارات و نهادهای دولتی به خاطر برچیده شدن چهارشنبه سوری پیش از موعد، متذکر شد: جوانان و نوجوانان در چهارشنبه سوری آخر سال مجاز به برگزاری مراسم شادی هستند اما برای مردم ایجاد مزاحمت نکنند.
امام جمعه اشنویه به جشن نیکوکاری نیز اشاره و اضافه کرد: آحاد مردم باید برای تقسیم شادی ها با فرزندان بی بضاعت و خانواده های نیازمند توجه جدی داشته باشند.
وی از خدمات ارزشمند کمیته امداد امام خمینی در یاری رسانی به نیازمندان در آستانه سال جدید و عید نوروز تقدیر و تشکر کرد.
خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه محیط زیست از نظر شرع مقدس اسلام مسئله مهمی است، اظهار کرد: هفته منابع طبیعی، اهمیت جنگل ها، مراتع، گیاهان و درختان برای حیات ما انسان ها بسیار حائز اهمیت است، لذا مردم باید در حفظ مراتع، جنگل ها و منابع ملی و خدادادی تلاش کنند چون حفظ منابع طبیعی به معنای حفظ حیات و زندگی ماست.
امام جمعه اشنویه متذکر شد: مسئولان باید در قبال حفظ محیط زیست تلاش کنند.
توهین به اهل سنت مغایر با دستور مقام معظم رهبری است
امام جمعه اهل سنت تکاب گفت: اهانت به اهل سنت در هیچ شرایطی به نفع کشور نبوده و بر خلاف دستور صریح مقام معظم رهبری است.ماموستا جلال مرادی در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به اینکه سخنان نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی موجب جریحه دار شدن روحیه همه اهل سنت شده است،  اظهار کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری توهین به مقدسات مذهبی اهل سنت حرام شرعی است.
وی تصریح کرد: به فرموده مقام معظم رهبری از هر قومی صدای تفرقه بیرون آید قوم شیطانی و از هر قومی که صدای وحدت از آن بیرون آید قوم رحمانی است.امام جمعه اهل سنت تکاب در ادامه با اشاره به 15 اسفند روز درختکاری و روز منابع طبیعی اظهار کرد: منابع طبیعی از اهمیت بسیار برای زیست مردم برخوردار است و با فرهنگ سازی باید برای حفظ آن تلاش شود.
وی با اشاره به هفته احسان  و نیکوکاری، ادامه داد: هفته نیکوکاری فرصتی مناسب برای گسترش فرهنگ احسان و نیکوکاری است
زیر پرچم اسلام در امنیت و برادری زندگی می کنیم
امام جمعه اهل سنت ارومیه گفت: همه زیر پرچم اسلام و در کشوری اسلامی و در امنیت، برادری و اتحاد با یکدیگر زندگی می کنیم.  ماموستا عبدالقادر بیضاوی در خطبه های نماز جمعه این هفته به اتحاد خوب اهل سنت و تشیع در آذربایجان غربی اشاره و اظهار کرد: مردم فهیم و همیشه در صحنه همواره نشان داده اند که در زیر پرچم اسلام، یکرنگ، برابر و برادر هستند .
وی تصریح کرد: در ایران اسلامی شاهد وحدت و همدلی هستیم و در سایه هدایت ها و رهنمودهای رهبری و تلاش دولتمردان امنیت و آرامش در جامعه حکمفرما شده است.
به گفته بیضاوی بنای احکام اسلامی بر مبنای توحید و وحدت است و مسلمانان در کنار یکتاپرستی و حفظ وحدت هرگز دچار تفرقه و گمراهی نمی شوند.
انسجام میان شیعه و سنی از ضروریات دین اسلام است
امام جمعه شهرستان سردشت گفت: وحدت و انسجام میان شیعه و سنی در این برهه حساس از ضروریات دین اسلام است.
ماموستا محمد امینی در خطبه های نماز جمعه اظهار کرد: ایجاد وحدت در میان مسلمانان جهان اسلام یکی از مهمترین وظایفی است که بر عهده همه مسلمانان است و همه ما وظیفه داریم برای اعتلا و گسترش دین مبین اسلام فتنه های دشمنان را خنثی کنیم.
وی اظهار کرد: علما و روحانیون با استفاده از تعالیم الهی در راستای تحکیم اخوت و وحدت میان مسلمانان به عنوان یک وظیفه شرعی مجدانه تلاش کنند.
امینی با اشاره به هفته منابع طبیعی تصریح کرد: حفظ محیط زیست وظیفه‌ای شرعی و قانونی است و همه آحاد جامعه باید در زمینه صیانت از مواهب الهی احساس وظیفه کنند.
وی افزود: حفظ منابع طبیعی به نحو شایسته نیازمند فرهنگ سازی صحیح است.
وحدت از عوامل تاثیرگذار در ناکامی دشمنان است
امام جمعه موقت اهل سنت شاهین دژ گفت: وحدت مسلمانان از مولفه های راهبردی و اساسی ترین برنامه نظام و از عوامل تاثیرگذار پیروزی و استمرار انقلاب و شکست و ناکامی دشمنان است.
ماموستا احمد بهرامی در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: مسلمانان برای حفظ سنگر خود در مقابل دشمنان باید اتحاد و انسجام بین خودشان با محوریت ولی فقیه و امام و رهبری را روز به روز افزایش دهند تا بتوانند در مقابل نظام سلطه پیروز شوند.
وی با تأکید بر رعایت تقوای الهی از سوی انسان‌ها گفت: تقوای الهی سبب به سعادت رسیدن انسان در دنیا و آخرت می‌شود.
بهرامی در ادامه به موضوع نماز و اهمیت بیش از پیش آن تاکید کرد و گفت: راه عبادت و بندگی خداوند نماز است و در بین نمازها نماز ظهر اهمیت بسیاری دارد که از همین رو باید توجه بیشتری به آن داشت.
وی افزود: در این بین نماز جمعه نیز از اهمیت بسیار ویژه‌ای برخوردار است که امیدوارم با ترویج بیشتر این فرهنگ، شاهد بیش از پیش حضور جوانان در نماز جمعه باشیم، چرا که نماز انسان ساز است.
امام جمعه موقت اهل سنت شاهین دژ ادامه داد: خانواده‌ها نسبت به آگاه‌سازی جوانان از خطرات احتمالی ناشی از استفاده مواد محترقه اقدام کنند.
وی اضافه کرد: ما همه باید مراقب باشیم سلامت خانواده‌ها و فرزندان ما به خطر نیفتد و شیرینی ایام نوروز برای مردم تلخ نشود.
https://taghribnews.com/vdcfc0d0ew6dvma.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی