تاریخ انتشار۱۷ خرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۸:۲۸
کد مطلب : 19

اظهار نگرانی پاپ از آینده مسیحیان خاورمیانه

پاپ بندیکت شانزدهم از آینده مسیحیان خاورمیانه و تحت تأثیر قرار گرفتن آنها از دین اسلام ابراز نگرانی کرد.
اظهار نگرانی پاپ از آینده مسیحیان خاورمیانه
به گزارش خبرگزاری تقریب به نقل از CNN، پاپ بندیکت شانزدهم در منشور عملی که روز یکشنبه ۱۶ خرداد ارائه کرد، ضمن ابراز نگرانی از اسلام سالاری و سیطره افکار دینی و اسلامی در خاورمیانه و در میان مسیحیان این منطقه، خاطرنشان کرد: کشورهای منطقه خاورمیانه به استثنای ترکیه اسلام را به عنوان دین اصلی خود می دانند و افراط
گرایان تحت شعار "اسلام راه حل اصلی است"، به خشونت روی می‌آورند.

در این منشور ۵۱ صفحه‌ای که اسقف‌های کلیساهای خاورمیانه به زودی آن را مورد بحث و بررسی قرار خواهند داد، اشاره شده است: روابط میان مسلمانان و مسیحیان خاورمیانه در بیشتر اوقات تیره است و دلیل اصلی این مسئله آن است که مسلمانان بین دین و سیاست تفاوتی قائل نمی‌شوند و این امر موجب می‌شود که آنان به مسیحیان که عضوی از جامعه خاورمیانه هستند توجهی ننمایند.

پاپ در منشور خود تأکید کرده است: مهمترین عاملی که می‌تواند منجر به همزیستی مسلمانان و مسیحیان در خاورمیانه می‌شود، آن است که مسلمانان به پایبندی به آزادی‌های دینی و حقوق بشر اقرار کنند.

وی ادامه داده است: مشکل اصلی دولت‌هایی هستند که با اینکه دارای
اقلیت مسیحی هستند، اما دین اسلام را منبع اصلی قانونگذاری و اجرای آن در این کشورها به حساب می‌آورند.

پاپ اظهار نگرانی کرده است که حملات گوناگون به مسیحیان خاورمیانه با افزایش فعالیت مسلمانان افراطی و متعصب رو به افزایش است. زیرا جنبش‌های اسلامی متعددی در این منطقه وجود دارند که تمایل شدید به اجرای کامل قوانین اسلام در منطقه دارند و مشکل اصلی مردم این منطقه را دور شدن از تعالیم اسلام می‌دانند.

گفتنی است پاپ بندیکت شانزدهم روز گذشته نسخه‌ای از منشور خود را تقدیم شورای اسقف‌های خاورمیانه کرد تا در مورد آن تصمیم گیری شود.

دیدگاه تقریب: پاپ بندیکت شانزدهم در حالی از آینده مسیحیان خاورمیانه در هراس است که مسلمانان بسیاری در غرب و کشورهای اروپایی تحت انواع فشارها و تبعیض ها قرار دارند، و هر روز که می‌گذرد این تبعیض ها تحت عناوین جدیدتری بروز پیدا می‌کند.
https://taghribnews.com/vdcfa.dyww6d1iig.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی