تاریخ انتشار۱۸ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۷
کد مطلب : 226990
در آستانه سفرشاه سعودی به مصر؛

«نایل ست» پخش شبکه المنار را متوقف می کند

درآستانه سفر شاه سعودی به مصر و بذل وبخشش های مالی، شرکت ماهواره ای مصر معروف به « نایل ست» در تصمیمی ناگهانی و با هدف خاموش کردن صدای مقاومت و اعمال فشار بر ملت لبنان به این کشور اعلام کرد پخش شبکه المنار را از این ماهواره متوقف می کند.
«نایل ست» پخش شبکه المنار را متوقف می کند
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، خبرگزاری ملی لبنان عصر سه شنبه گزارش داد که نایل ست اعلام کرده است پخش شبکه المنار از ساعت 8 صبح امروز پنجم آوریل 2016 به وقت قاهره قطع می شود.
 
شرکت ماهواره ای مصر ادعا کرده این تصمیم را به دلیل « اقدامات المنار که بر خلاف توافق با آن است و پخش برنامه هایی که به فتنه ها و تحریک طائفه ای منجر می شود» اتخاذ کرده است.
 
ناظران معتقدند که این تصمیم شرکت مصری با درخواست رژیم های سعودی و صهیونیستی برای خاموش کردن صدای مقاومت ضد تروریسم صهیونیستی و تکفیری اتخاذ شده است.
 
قرار است در سفر پنجشنبه سلمان بن عبد العزیز شاه سعودی به مصر، توافق نامه نفتی دو کشور امضا شود که بر اساس آن عربستان نیازهای نفتی مصر را به مدت 5 سال به ارزش 20 میلیارد دلار تامین می کند.
 
یک منبع دولتی مصری هم گفته توافق نامه دیگری بین دو طرف امضا می شود که براساس آن دولت سعودی وامی معادل 1.5 میلیارد دلار برای توسعه منطقه سینا در اختیار مصر قرار خواهد داد.
 
نایل ست در نامه ای دیگر به وزارت ارتباطات لبنان نوشته که مجبور است پخش برنامه های خود را از منطقه « جوره البلوط» لبنان از ابتدای ساعت ده صبح امروز به علت پایان قرارداد امضا شده با دولت لبنان از سال 2015 قطع کند.
 
پیش از این نیز شرکت ماهواره ای « عرب ست» متعلق به اتحادیه عرب که سهامدار عمده آن سعودی است، به قطع پخش برنامه های شبکه المنار تهدید کرده بود.
 
موسسه عربی برای ارتباطات فضائی (عرب ست ) پیشتر به دولت لبنان اعلام کرده بود که باید اقدامات تنبیهی را علیه برخی شبکه های خبری به بهانه « اهانیت به کشورهای عربی» اتخاذ کند اما دولت لبنان زیر بار این دستور نرفت و اقدامی نکرد.
 
عرب ست به دولت لبنان اعلام کرده بود که قصد دارد پخش برنامه های شبکه های ماهواره ای از ایستگاه جوره البلوط را به بهانه « کاهش تعداد شبکه های طرف قرارداد با آن» متوقف کند.
 
منابعی در وزارت ارتباطات گفته بودند که دولت لبنان در ایستگاه جوره البلوط حدود 10 میلیون دلار هزینه کرده و نمی تواند آن را تعطیل کند.
 
رژیم سعودی که در سیاست های خود در منطقه از جمله سوریه ، یمن ، عراق ، بحرین ، لبنان با وجود حمایت های همه جانبه تسلیحاتی و مالی از تروریست های تکفیری شکست خورده و روابطش با دشمن صهیونیستی آشکار و علنی شده است، مقاومت ضد صهیونیستی از جمله حزب الله را عامل شکست های خود می داند و به همین دلیل معادله طلایی لبنان « ارتش ، ملت و مقاومت» را با همدستی صهیونیست ها و تروریست های تکفیری هدف گرفته است.
 
سعودی علاوه بر وادار و یا تطمیع کردن کشورهای عضو شورای همکاری و اتحادیه عرب برای « تروریستی خواندن» مقاومت لبنان، انواع فشارهای اقتصادی ، رسانه ای ، امنیتی و سیاسی را بر دولت ، ملت ، ارتش و مقاومت لبنان وادار کرد اما در هجمه خود علیه مقاومت به دلیل ایستادگی الجزایر ، تونس ، عراق و لبنان نتوانست اجماع عربی را محقق سازد و از سوی دیگر ملت و مقاومت لبنان تسلیم فشارها نشدند.
 
 
https://taghribnews.com/vdcf1vd0xw6d01a.igiw.html
مرجع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی