تاریخ انتشار۲۱ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۰۷
کد مطلب : 253396

برگزاری کنفرانس اسلام هراسی در لندن

کنفرانس سالانه با موضوع اسلام هراسی، با حضور گسترده فعالان از انگلیس و اروپا و امریکا در لندن برگزار شد.
برگزاری کنفرانس اسلام هراسی در لندن
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، سومین کنفرانس سالانه اسلام هراسی از سوی کمیسیون حقوق بشر اسلامی در لندن برگزار شد. این کنفرانس در حالی برگزار می‌شود که اسلام هراسی در انگلیس به اوج خود رسیده است و به گفته بسیاری از افراد، دولت انگلیس نیز در این زمینه مقصر است.
 
"آرزو مرالی"، از شرکت‌کنندگان کنفرانس اسلام هراسی در لندن، گفت: روشن است که اسلام هراسی مسئله روز است اما درنهایت هر نوع نژادپرستی اکنون به ابزاری برای ایجاد جامعه‌ای تبدیل‌شده است که هیچ فردی در آن آزادی ندارد.
 
" دیوید میلر"، از دیگر شرکت‌کنندگان کنفرانس اسلام هراسی لندن، نیز خاطرنشان کرد: دستگاه‌ ضد تروریستی، عامل اصلی اسلام هراسی در این کشور است، اتخاذ برخی استراتژی‌های ضد تروریسم به ایجاد سیستمی می‌انجامد که به مسلمانان آسیب می‌زند.
 
وی افزود: 86 درصد از افرادی که در فهرست برنامۀ رادیکال زدایی انگلیس قرار دارند، مسلمان هستند و فقط 14 درصد غیرمسلمان هستند. 123 نفر از هر 124 نفری که در این کشور به اتهام تروریسم زندانی هستند، مسلمان‌اند.
 
بر اساس آمارها، اسلام هراسی ناشی از نفرت به بالاترین سطح خود در انگلیس رسیده است و این جنایات موارد زیادی از قتل تا خشونت علیه اشخاص و حملات علیه مساجد را دربرمی گیرد. این در حالی است که درج مطالب ناشی از نفرت علیه مسلمانان در رسانه‌ها نیز نگرانی‌های جدی را موجب شده است.
 
هدف شرکت‌کنندگان دراین کنفرانس این است که موضوع اسلام هراسی در کانون توجهات بین‌المللی قرار گیرد.
 
در حال حاضر فرانسه در اروپا بیشترین موارد اسلام هراسی را داشته است. این در حالی است که پیروزی دونالد ترامپ، در انتخابات ریاست جمهوری امریکا و همچنین خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (برگزیت) برای راست‌گرایان پیروزی تلقی می‌شود.
 
 
https://taghribnews.com/vdcf1md0vw6dtma.igiw.html
مرجع : پرس تی وی
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی