تاریخ انتشار۲۹ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۸:۴۱
کد مطلب : 294391

​واکنش مقام یمنی به نشست اتحادیه عرب

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن به نشست فوق العاده روز یکشنبه وزیران خارجه اتحادیه عرب در قاهره و اظهارات وزیر خارجه عربستان سعودی واکنش نشان داد.
​واکنش مقام یمنی به نشست اتحادیه عرب
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، محمد علی الحوثی در حساب توئیتری خود نوشت: نشست وزیران خارجه اتحادیه عرب هیچ نتیجه ای در بر نداشت و عربستان صرفا به این نشست رفت تا بگوید «ما دست بسته نخواهیم ماند.»
 
اشاره این مقام یمنی به اظهارات عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان سعودی است که در این نشست با متهم کردن ایران به مداخله و تهدید علیه کشورهای عربی گفته بود کشورش برابر دخالت های ایران دست بسته نخواهد ماند.
 
الحوثی گفت: انتظار این بود که در این نشست به جای تروریستی خواندن حزب الله لبنان، تهدیدهای رژیم غاصب صهیونیستی از جمله سلاح های اتمی این رژیم بررسی و تل آویو به عنوان رژیمی تروریستی معرفی شود.
 
وی گفت که اعلام حزب الله به عنوان گروهی تروریستی شبیه توئیت های دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکاست.
 
نشست فوق العاده وزیران خارجه اتحادیه عرب روز یکشنبه در قاهره به درخواست عربستان سعودی و در پی پاسخ موشکی نیروهای یمنی به عربستان و هدف قرار دادن ریاض برگزار شد.
 
عربستان سعودی، ایران و حزب الله لبنان را مسئول حملات موشکی یمن به عربستان می داند.
 
بیانیه اتحادیه عرب که به نظر می رسد با فشار عربستان سعودی نوشته شده، حاوی عبارت ها و اتهام های تندی علیه ایران و حزب الله است.
 
عربستان سعودی حدود دو سال و نیم است که علیه یمن می جنگد و این کشور را هدف بمباران های گسترده قرار داده است.
https://taghribnews.com/vdcf1jd0yw6d1ma.igiw.html
مرجع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی