تاریخ انتشار۲۶ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۵
کد مطلب : 299891
امام جمعه چالدران:

​هدف استکبار دور نگه داشتن مسلمانان شیعه و سنی از بصیرت است

امام جمعه چالدران گفت: هدف دشمن گسترش جریان های تکفیری در بین اهل تشیع و تسنن است تا مسلمانان را از علم، آگاهی و بصیرت دور نگه دارند.
​هدف استکبار دور نگه داشتن مسلمانان شیعه و سنی از بصیرت است
به گزارش خبرگزاری تقریب از ارومیه، حجت الاسلام ناصر آقایی در نشست علمای اهل تشیع و تسنن شهرستان چالدران با هدف آشنایی و آسیب شناسی توطئه های اخیر استکبار جهانی اظهار داشت: دشمنان اسلام همواره کوشیده اند تفکرات تندروانه را در بین مسلمانان به ویژه جوانان گسترش دهند.

وی خواستار عزم همگانی در برابر توطئه های گروه های تکفیری شد و بر روشنگری علما و روحانیون در این خصوص تأکید و اضافه کرد: استکبار جهانی و در راس آنها آمریکا و اسرائیل با هدف ایجاد شکاف و نفاق بین مسلمانان جریان های افراطی و تکفیری را ایجاد کرده است و از آنها حمایت می کند .

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت شهرستان های ماکو، چالدران، شوط و پلدشت نیز در این نشست گفت: امنیت حاکم در منطقه از نعمت‌های بزرگ الهی است که همه مردم باید قدردان آن باشند.

حجت الاسلام محمدصادق رستم پور افزود: در شرایط کنونی با وجود آنکه ناامنی برخی از کشورهای اسلامی را در برگرفته است، اما خوشبختانه مردم ایران اسلامی در امنیت کامل به سر می برند که حاصل خون هزاران شهید از ابتدای شکل گیری انقلاب تا به امروز است و به این راحتی به دست نیامده است لذا باید در راه بقا و تداوم این امنیت همه با همدیگر یکدل و یک صدا تلاش کنیم .

وی با بیان اینکه اساس تقویت دین اسلام بر پایه همدلی و همزبانی است، تصریح کرد: مردم شهرستان در حوزه پایبندی به احکام و دستورات الهی از ظرفیت بالایی برخوردار هستند و علمای اهل تشیع و تسنن از گذشته تا به امروز در راه اعتلای دین و پیشبرد اهداف انقلاب تلاش کرده و تلاش خواهند کرد .

یکی از روحانیون اهل تسنن شهرستان چالدران نیز در این همایش گفت: مسئله وحدت و اتحاد مسلمانان امری ضروری است و باید حفظ و تقویت شود.

ماموستا قاسم رزمجو رهبری را عامل مهم وحدت، یکپارچگی و همبستگی در میان ملت های مسلمان دانست و گفت: جامعه اسلامی به واسطه وجود رهبری برجسته اتحاد خود را حفظ کرده و به مقابله با زورگویان می پردازد.

وی اضافه کرد: تبعیت از دستورات الهی موجب هدایت انسان‌ها به سمت تعالی بیش از پیش می‌شود.
https://taghribnews.com/vdcf11d0yw6d1ca.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی