تاریخ انتشار۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۵۷
کد مطلب : 192394

تشکیل بسیج مردمی برای مقابله با طالبان در افغانستان

مردم افغانستان، خواستار تشکیل نیروی بسیج مردمی برای مقابله با طالبان و دیگرگروه های تروریستی شدند.
تشکیل بسیج مردمی برای مقابله با طالبان در افغانستان
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)،  ساکنان ولایت "بدخشان" در شمال شرق افغانستان با تجمع در شهر "فیض‌آباد" مرکز این ولایت، خواستار تشکیل یک گروه از نیروهای بسیج مردمی، برای مقابله با افراد مسلح گروه طالبان شدند.

این نیروها که در افغانستان به عنوان "نیروهای خیزش مردمی" نامیده می شوند، در ولایت‌های غزنی، قندوز و شمار دیگری از ولایت‌های این کشور حضوردارند و علیه افراد گروه طالبان می جنگند.

شرکت کنندگان، همچنین خواستار ایجاد فرماندهی واحد برای این نیروها شده و تاکید کردند که باید نیروهای مجاهدین و افسران دلسوز این ولایت نیز در ساختار این نیروی مردمی مشارکت داشته باشند.

بدخشان در ماه‌های گذشته شاهد نا امنی های زیادی بوده است و حادثه ماه اخیر این ولایت یکی از خونین‌ترین حوادث برای ارتش افغانستان بود؛ این حادثه باعث اسارت و سربریده شدن شماری از سربازان ارتش ملی افغانستان شد.

خبر دیگر از افغانستان اینکه، روز چهارشنبه در نتیجه یک انفجار انتحاری در پارکینگ وزارت دادگستری افغانستان در نزدیکی ارگ ریاست جمهوری این کشور،  چهار نفر کشته و ۲۴ نفر زخمی شدند. 

قربانیان این حادثه همه غیر نظامی بوده‌اند و انفجار زمانی رخ داده که کارمندان دادگستری در حال خروج از ساختمان بودند؛ "ذبیح‌الله مجاهد"سخنگوی طالبان، مسئولیت این حادثه را به عهده گرفته است.
https://taghribnews.com/vdcf10dyjw6d1ma.igiw.html
مرجع : اسلام تایمز
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی