تاریخ انتشار۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۲۰
کد مطلب : 230120
رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار رییس‌جمهوری کره جنوبی:

روابط ایران و کره‌جنوبی باید مستمر، پایدار و بدون تأثیرپذیری از تحریمها و غرض‌ورزی امریکا باشد

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار رییس‌جمهوری کره جنوبی: اولویتهای ما در همکاری، فقط موضوع تجارت و دادوستد نیست بلکه باید قراردادهایی بسته شود که مورد نیاز ایران در بخشهای زیرساختی و اقتصاد عمومی باشد. نباید روابط ایران و کره‌جنوبی وابسته به تحریمها و تحت نفوذ و غرض‌ورزی امریکا قرار بگیرد.
روابط ایران و کره‌جنوبی باید مستمر، پایدار و بدون تأثیرپذیری از تحریمها و غرض‌ورزی امریکا باشد
حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز (دوشنبه) در دیدار خانم «پارک گئون هی» رئیس‌جمهوری کره جنوبی، با اشاره به نگاه مثبت جمهوری اسلامی ایران به افزایش همکاری با کشورهای آسیایی، «ارتباطات مستمر و پایدار میان ایران و کره‌جنوبی» را برای هر دو کشور مفید خواندند و تأکید کردند: تفاهمها و قراردادها بین دو کشور باید به‌گونه‌ای منعقد شوند که عوارض خارجی و تحریمها بر روی آنها اثر منفی نگذارد، زیرا شایسته نیست که روابط کشورهایی همچون ایران و کره جنوبی، تحت تأثیر و اراده امریکا باشد.
حضرت آیت الله خامنه‌ای همکاری و تبادل تجربیات در بخشهای گوناگون علمی، فناوری، سیاسی، اجتماعی و امنیتی را به نفع هر دو کشور خواندند و گفتند: ما در سیاست خارجی تمایل بیشتری در نگاه به آسیا به دلیل برخورداری از مشترکات فرهنگی و تاریخی داریم و بر همین اساس معتقدیم امکان تفاهم، توافق و همکاری با این کشورها از جمله کره‌جنوبی که جزء کشورهای پیشرفته آسیاست، بیشتر است.

رهبر انقلاب با اشاره به مشکلات مهم امنیتی موجود در منطقه و جهان، خاطرنشان کردند: اگر با خطر تروریزم و ناامنی، برخورد حقیقی و صحیح نشود، علاج آن در آینده دشوارتر خواهد شد و هیچ کشوری در برابر این خطر، مصونیت نخواهد داشت.

ایشان با اشاره به تقسیم‌بندی تروریزم به دو نوع «خوب» و «بد» از سوی امریکایی‌ها گفتند: امریکا، شعار مبارزه با تروریزم می‌دهد اما در عمل، صادقانه برخورد نمی‌کند، در حالی‌که تروریزم در هر شکلی بد، و برای ملتها و امنیت کشورها خطرناک است، زیرا بدون وجود امنیت، پیشرفت مطلوب رخ نخواهد داد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای در خصوص همکاریها و توافقهای دو کشور، به مسئله اولویتها در همکاریهای دو جانبه اشاره کردند و افزودند: امکان شکل‌گیری همکاریهای سودمند بین ایران و کره‌جنوبی وجود دارد اما اولویتهای ما در همکاری، فقط موضوع تجارت و دادوستد نیست بلکه باید قراردادهایی بسته شود که مورد نیاز ایران در بخشهای زیرساختی و اقتصاد عمومی باشد.

رهبر انقلاب، تأثیرنپذیرفتن تفاهمها و توافقهای دو کشور از عوارض خارجی را یکی از الزامات اساسی در همکاریهای دو کشور برشمردند و تأکید کردند: نباید روابط ایران و کره‌جنوبی وابسته به تحریمها و تحت نفوذ و غرض‌ورزی امریکا قرار بگیرد، بلکه باید ارتباطات دو کشور، «مستمر، پایدار، قوی و صمیمی» باشد.

ایشان با اشاره به سابقه نسبتاً طولانی اما همراه با فراز و نشیب روابط دو کشور، خاطرنشان کردند: خوشبختانه اکنون دولت کره‌جنوبی، دولت مساعد و همراهی است و ایران نیز از ظرفیتهای فراوانی همچون برخورداری از نیروی انسانی جوان، با استعداد و تحصیلکرده برای افزایش همکاریهای پایدار برخوردار است.

در این دیدار که آقای روحانی رییس جمهور نیز حضور داشت، خانم «پارک گئون هی» رییس جمهوری کره جنوبی، سفر به تهران را فرصتی ارزشمند برای توسعه روابط دوجانبه و افزایش اعتماد متقابل خواند و گفت: ما در دوران تحریم نیز سعی کردیم تا آنجا که می توانیم به حضور خود در ایران ادامه دهیم.

رییس جمهوری کره جنوبی، ایران را برخوردار از ظرفیت نیروی انسانی کارآمد و مؤثر، و موقعیت جغرافیایی استثنایی دانست و افزود: امیدواریم در آینده روابط دو کشور به‌ویژه در بخش اقتصادی توسعه پیدا کند.

خانم «پارک گئون هی» با اشاره به نظرات رهبر انقلاب اسلامی در خصوص توسعه اقتصادی ایران و نیز تاکیدات ایشان بر توسعه علمی، اقتصادی و صنعتی مبتنی بر خودکفایی، گفت: اطمینان دارم که تاکیدات شما بر توسعه و رشد اقتصادی ایران، آینده بسیار خوبی را برای کشورتان رقم خواهد زد و ما نیز آماده افزایش همکاری در بخشهای مختلف نظیر محیط زیست، علوم و فناوری، و اقتصاد هستیم.
https://taghribnews.com/vdcf0xd0xw6dmya.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی