تاریخ انتشار۴ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۴۰
کد مطلب : 260929

همایش «زبان عربی و وحدت اسلامی» در كربلا برگزار شد

آستان مقدس حسینی دومین همایش بین المللی زبان عربی را با حضور اندیشمندان و استادان مختلف در جوار حرم مطهر امام حسین (ع) برگزار كرد.
همایش «زبان عربی و وحدت اسلامی» در كربلا برگزار شد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، دومین همایش بین المللی زبان و لغت عربی با شعار «زبان عربی و وحدت امت اسلامی» به مدت سه روز از سوی آستان مقدس حسینی در كربلا برگزار شد.
 
اندیشمندان، محققان و ادیبان عراقی و كشورهای خارجی در این همایش با هدف بررسی مشكلات موجود در ادبیات عرب معاصر و گسترش وحدت اسلامی شركت كردند.
 
حجت الاسلام "شیخ عبدالمهدی كربلایی" نماینده حضرت آیت الله سیستانی و تولیت شرعی آستان مقدس حسینی در این همایش گفت: در همایش زبان عربی که زبان قرآن كریم و احادیث محسوب می‎شود،  میزبانی از اندیشمندان و استادان زبان عربی مایه افتخار است.
 
وی افزود: زبان عربی دارای ویژگی ها و امتیازات ذاتی است كه موجب شده است به عنوان برترین زبان زنده دنیا محسوب شود.
 
نماینده حضرت آیت الله سیستانی تصریح كرد: زبان‎های مختلف در برابر تهدید و نفود فرهنگی و زبانی سایر زبان‎ها سالم نمانده‎اند اما در نقطه مقابل مشاهده می‎كنیم كه زبان قران كریم در برابر هر هجمه‎ای خود را حفظ كرده است.
 
وی تاكید كرد: خداوند قرآن و احادیث را به زبان عربی بیان كرد و آن را وسیله‎ای برای ابلاغ معارف اسلامی قرار داد، بنابراین از این زبان در برابر هر گونه نفوذی و هجمه‎ای محافظت می كند.
 
 
 
https://taghribnews.com/vdcf0xd01w6dv1a.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی