تاریخ انتشار۷ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۳۶
کد مطلب : 236223

یورش صهیونیست ها به مسجدالاقصی

تنا
نظامیان صهیونیست با یورش به مسجدالاقصی، نمازگزاران فلسطینی را وادار به ترک این مسجد کردند.
یورش صهیونیست ها به مسجدالاقصی
در استانه روز جهانی قدس نظامیان اشغالگر صبح امروز بار دیگر در حمایت از شهرک نشینان صهیونیست با یورش به مسجدالاقصی، درهای مسجد را بستند. نظامیان اشغالگر با ورود به صحن مسجدالاقصی، شماری از نمازگزاران فلسطینی را وادار کردند از این مسجد خارج شوند.
نمازگزاران فلسطینی و تحصن کنندگان در مسجد مبارک الاقصی با نظامیان رژیم صهیونیستی که اقدام به حمایت از گروهی از شهرک نشینان صهیونیست در جریان ورود به این مسجد کرده بودند، درگیر شدند. به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از شاهدان عینی، نظامیان صهیونیستی با حمایت از شهرک نشینان صهیونیست، اجازه ورود آنها به مسجد الاقصی از طریق دروازه باب المغاربه را فراهم کردند که این مساله باعث اعتراض و درگیری نمازگزاران فلسطینی با آنها شد.
دهها نماز گزار فلسطینی در درگیریهای شدید با نیروهای اشغالگر اسرائیلی در این مسجد براثر اصابت گلوله های پلاستیکی و شلیک گازهای سمی خفه کننده زخمی و دچار حالت خفگی شدند.
به گزارش شبکه تلویزیونی العالم، این حادثه در حالی رخ می دهد که تنها چند روز به بزرگداشت روز جهانی قدس مانده است.
خضر شاهین گزارشگر این شبکه در گزارشی در این زمینه گفت، در حالی که صدها تن از مسلمان در مسجد الاقصی معتکف شده اند، گروهی از شهرک نشینان صهیونیست از سمت باب المغاربه به این مسجد یورش بردند. نیروهای اشغالگر اسرائیلی نیز با استفاده از باتوم و شلیک نارنجک های صوتی، گازهای سمی و گلوله های پلاستیکی به نمازگزاران حمله کردند. دهها تن از نمازگزاران که براثر این حملات زخم های متوسط و سطحی برداشته بودند به بیمارستان المقاصد منتقل شدند و تعدادی دیگر از نمازگزاران نیز بازداشت شدند.
خضر شاهین در پایان گزارش خود گفت تنها چند روز پیش از برگزاری مراسم روز جهانی قدس، نیروهای اشغالگر اسرائیلی بزرگترین یورش را به مسجد الاقصی انجام دادند و به نماز گزاران و اعتکاف کنندگان در این مسجد تعرض و یک رشته اقدامات نژادپرستانه علیه آنها اجراء کردند.
در همین حال، شیخ محمد حسین مفتی قدس خواستار آمادگی فلسطینیان برای مقابله با همه توطئه هایی شده است که علیه مسجد الاقصی صورت می گیرد.

این دومین بار پس از ورود دیروز یکشنبه شهرک نشینان تندروی صهیونیست به مسجد الاقصی است که نمازگزاران فلسطینی با نظامیان صهیونیستی درگیر می شوند.
این اقدامات شهرک نشینان افراطی صهیونیست در حالی صورت می گیرد که چند ماه قبل نیز ورود مکرر آنها به این مسجد و تجاوزات سربازان ارتش صهیونیستی به این مکان مقدس، منجر به وقوع انتفاضه سوم فلسطین موسوم به انتفاضه قدس و اجرای عملیات متعدد توسط جوانان فلسطینی شد
 
https://taghribnews.com/vdcf0vd0mw6dm0a.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی