تاریخ انتشار۱۴ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۸:۵۳
کد مطلب : 226422

هشدار مجدد عفو بین الملل درباره نقض حقوق بشر در بحرین

سازمان عفو بین الملل همزمان با آغاز تمرین های مقدماتی مسابقات اتومبیل رانی فرمول یک در بحرین، نسبت به نقض حقوق بشر در این کشور هشدار داد.
هشدار مجدد عفو بین الملل درباره نقض حقوق بشر در بحرین
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "جیمز لینچ" مدیر بخش خاورمیانه ای عفو بین الملل روز جمعه با هشدار نسبت به ادامه نقض حقوق بشر در بحرین از مقام های این کشور خواست چهره های مخالف حکومتی را بی درنگ و بدون قید و شرط آزاد کنند.
 
وی با اشاره به برگزاري مسابقات فرمول یک در بحرین  گفت: پشت این خودروهای سریع السیر، دولتی قرار دارد که حلقه سختگیری خود بر ادامه روند مخالفت ها را به واسطه تشدید بازداشت ها، ارعاب و آزار فعالان، منتقدان و مخالفان سیاسی، تنگ تر می کند.
 
وی افزود: وضعیت هشدار دهنده حقوق بشر در بحرین در سال های اخیر نشان می دهد هر کس در انتقاد از مقام های این کشور یا مطالبه اصلاحات جرات به خرج دهد، با خطر مجازات سنگین مواجه می شود.
 
بحرین در سال 2011 صحنه اعتراض شیعیان به نحوه حکمرانی حاکمان آل خلیفه بود، اعتراضی که با سرکوب شدید نیروهای امنیتی بحرینی و عربی رو به رو شد. از آن زمان به بعد، دهها نفر به دلیل پاره ای از اتهامات از جمله انتقاد از مقام های بحرینی، محاکمه و به دوره های طولانی مدت زندان محکوم شدند.
 

 
https://taghribnews.com/vdcf0vd00w6d0ja.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی