تاریخ انتشار۲۷ دی ۱۳۹۵ ساعت ۸:۴۹
کد مطلب : 257121

30 کشته در شورش خونین زندان برزیل

در تازه‌ترین شورش در زندانی در شمال برزیل، بیش از 30 نفر کشته شدند.
30 کشته در شورش خونین زندان برزیل
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، مقام‌های رسمی برزیل ابتدا تعداد کشته‌شدگان را 10 نفر اعلام کرده بودند، اما پس از گذشت چند ساعت از آغاز درگیری، تعداد قربانیان به 30 نفرافزایش یافت.

یکی از افسران پلیس به خبرنگاران گفت: احتمالاً بیش از 30 نفر در درگیری‌های زندان آلکاکوز کشته شده‌اند؛ این زندان در ایالت ریو گراندۀ شمالی در شمال شرقی برزیل قرار دارد.

این شورش خونین که از شنبه ‌شب آغاز شد، تازه‌ترین قتل‌عام مربوط به باندهای مخوف در زندان‌های برزیل در سال جاری است؛ یک مقام رسمی دیگر پیش‌تر اعلام کرده بود که شورشیان دست‌کم 3 نفر را سر بریدند.

به گفتۀ مقام‌های محلی، نیروهای امنیتی سحرگاه یکشنبه به زندان هجوم بردند و پس از 14 ساعت به خشونت‌ها پایان دادند؛ این مقام‌ها گفتند که اعضای 2 باند رقیب مواد مخدر از قسمت‌های مختلف زندان این درگیری را آغاز کردند و حمام خون به راه انداختند.

 این زندان که خارج از ناتال، مرکز ایالت ریو گراندۀ شمالی قرار دارد، گنجایش حداکثر 620 زندانی را دارد اما در حال حاضر هزار و 83 نفر در آن زندانی هستند.

برزیل چهارمین جمعیت بزرگ زندانی در جهان را دارد؛ شمار زندانیان در برزیل حدود ۶۰۰ هزار نفر است و زندان‌های آن با مشکل ازدحام جمعیت مواجه‌اند.
 
https://taghribnews.com/vdcf0ed0yw6dtya.igiw.html
مرجع : پرس تی وی
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی