تاریخ انتشار۲۱ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۰
کد مطلب : 217927
معاون امور اجتماعی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی:

تشکیل اتحادیه های جدید بستگی به شرایط آینده جهان اسلام دارد

امسال درشرایطی که جهان اسلام در وضعیت بحرانی به سر می برد و اسرائیل آمریکا و انگلیس در تلاش برای ایجاد رخنه درصفوف مسلمین و برهم زدن اوضاع جهان اسلام بودند، جمهوری اسلامی و به ویژه مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی موفق شد بیست و نهمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی را با حضور بیش از 300 مهمان خارجی و 1000 مهمان داخلی برگزار کند.
تشکیل اتحادیه های جدید بستگی به شرایط آینده جهان اسلام دارد

دکتر عبدالله سهرابی معاون امور اجتماعی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی درحاشیه بیست و نهمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی درگفتگو با خبرنگار تقریب(تنا) دستاوردهای معاونت اجتماعی مجمع تقریب را در این کنفرانس تشریح کرد.

وی برگزاری کنفرانس به این وسعت و درچنین اوضاعی را مستلزم تلاش و کوششی مضاعف بیان و تصرح کرد: امسال 14 اتحادیه و کمیسیون در کنفرانس وحدت برگزار شد که از این تعداد چهار کمیسیون اعم از احزاب حامیان مقاومت اسلامی، روسای دانشگاه های جهان اسلام، تجار و بازرگانان و جوانان و نخبگان جهان اسلام در حوزه معاونت امور اجتماعی مجمع تشکیل جلسه دادند.

سهرابی افزود: سومین نشست تجار و بازرگانان در روزهای برگزاری کنفرانس وحدت با محوریت ساز و کار حمایت از طرح های اقتصادی، گردشگری، بازارها و مجتمعات پولی و مالی و تجاری اسلامی؛ دعوت اولی الامر به وحدت اقتصادی و موانع تجاری و اقتصادی در مسیر همکاری تجار مسلمان برگزار و در بیانیه پایانی نیز به مواردی همچون ایجاد دبیرخانه دائم این کمیته، ایجاد سایت، بررسی نحوه رفع موانع ویزای بین کشورها و مواردی از این قبیل تاکید شد.

وی همچنین با اشاره به تشکیل کمیسیون احزاب حامیان مقاومت گفت: تشکیل این اتحادیه ایده بسیار خوبی بود که مورد حمایت مسئولین کشورهای اسلامی و علما و نخبگان قرار گرفت. دو ماه قبل در اجلاس بیروت اولین نشست مقدماتی برای تاسیس این اتحادیه  برگزار شد و توانستیم در کنفرانس وحدت با حضور 30 از تن نمایندگان احزاب و تشکل های جهانی و اعضای شورای مرکزی خانه احزاب ایران این نشست را برگزار کنیم.

معاون اجتماعی مجمع جهانی تقریب در بخش دیگری از سخنان خود افزود: ما در بیست و نهمین کنفرانس وحدت شاهد برگزاری دومین نشست اتحادیه روسا و دانشگاه های جهان اسلام با هدف شناسایی تقویت ظرفیت ها و توانمندیهای دانشگاهها و دانشگاهیان همسو و همفکر برای ایمن سازی جوامع اسلامی در مسیر تحقق دیپلماسی وحدت  بودیم.
در بیانیه پایانی این نشست نیز بر نقشی که دانشگاه می تواند در قالب دستگاهی فراگیر و متین و ریشه دار در جهان اسلام از طریق تدریس واحدهای درسی معرفتی یا تاثیر اساتید در جوامع اسلامی ایفا کند، تاکید شد.

وی همچنین تاکیدکرد: دومین نشست کمیسیون جوانان و دانشجویان نیز با محوریت چالش های فراروی جوانان و نخبگان جهان اسلام و راهکارهای مبارزه با افراط گرایی با حضور فعالین و دبیران تشکل های دانشجویی از کشورهای سودان، یمن، عراق، تاجیکستان، افغانستان، اندونزی و ترکیه تشکیل شد.

سهرابی در رابطه با تشکیل اتحادیه های جدید نیز گفت: تشکیل اتحادیه ها و کمیسیون های جدید بستگی به شرایط آینده جهان اسلام دارد، باتوجه به اینکه هم اکنون 14 اتحادیه مشغول به فعالیت هستند و نظر به امکانات موجود، فکر می کنم در این مقطع لازم نباشد که اتحادیه جدیدی تشکیل شود. البته در جهان اسلام استعدادهای فراوانی وجود دارد ازجمله رسانه ها و مطبوعات، جامعه پزشکی و ... لازم به ذکر است که ما سازمان خیریه اسلامی را نیز برای کمک به مسلمانان اعم از شیعه و سنی تشکیل دادیم که مورد استقبال قرارگرفت و بسیاری از خارجی ها عضو آن شدند.

وی در بخش پایانی سخنان خود خاطرنشان کرد: بخش دیگر از فعالیتهای این معاونت بر دو نامه رهبری خطاب به جوانان اروپا و آمریکا متمرکز بود که 16 محور از فرمایشات ایشان به چند زبان مختلف ترجمه شده و پس از  طراحی و چاپ در اختیار مهمانان کنفرانس قرارگرفت.
 
 
 
https://taghribnews.com/vdcf0ed0ew6dy1a.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی