تاریخ انتشار۲۳ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۵۶
کد مطلب : 288721

​سفر معاون دبير کل سازمان ملل به ميانمار براي حل بحران مسلمانان روهينگيا

در حالی که بحران آوارگی مسلمانان روهینگیا میانمار به اوج رسیده است، "جفری فلتمن" معاون امور سیاسی دبیرکل سازمان ملل متحد به میانمار سفر کرد تا با مقامات این کشور درباره راههای پایان دادن به این بحران گفتگو کند.
​سفر معاون دبير کل سازمان ملل به ميانمار براي حل بحران مسلمانان روهينگيا
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، سازمان ملل متحد با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: فلتمن در این سفر تلاش خواهد کرد، یک مشارکت سازنده میان سازمان ملل و دولت میانمار به منظور حل و فصل کلیه مشکلاتی که اقلیت مسلمانان این کشور با آنها روبرو شده اند، ایجاد کند.
 
سازمان ملل متحد ­جامعه مسلمانان روهینگیا را اقلیتی می داند که در جهان بیشتر از همه اقلیت ها محروم هستند و مورد آزار و اذیت قرار می گیرند؛ خشونت هایی که در ماههای اخیر در منطقه مسلمان نشین راخین میانمار اتفاق افتاد، هزاران مسلمان روهینگیایی را به بنگلادش فراری داده است. رفتار تنفرآمیز دولت میانمار و بودائیان تندرو با مسلمانان این کشور، در سالهای گذشته نیز شمار زیادی از اعضای اقلیت روهینگیا را به فرار از میانمار وادار کرد.
 
از اواخر اوت گذشته که خشونت ها در میانمار شدت گرفت آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد بارها از مقامات این کشور خواسته است به عملیات نظامی و خشونت بر ضد اقلیت روهینگیا پایان دهند، امکان دسترسی آزاد و سریع گروه های امدادرسان و بشردوست را به مناطق آشوب زده فراهم کنند و شرایط را برای بازگشت داوطلبانه، امن و شرافتمندانه آوارگان روهینگیا به میانمار مهیا کنند.
 
منطقه مسلمان نشین راخین میانمار یکی از بالاترین میزان فقر را در این کشور به خود اختصاص داده و 78 درصد از ساکنان آن از فقر شدید رنج می برند؛ رقمی که دو برابر متوسط نرخ فقر در سطح ملی میانمار است.
https://taghribnews.com/vdcf0cd0yw6dcea.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی