تاریخ انتشار۱۹ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۱۱
کد مطلب : 298423

​حضور داعشی‌های فرانسوی در افغانستان

منابع بین‌المللی و افغان از پیوستن شبه نظامیان فرانسوی و الجزایری به گروه داعش در شمال افغانستان خبر دادند.
​حضور داعشی‌های فرانسوی در افغانستان
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، منابع بین‌المللی و افغان اعلام کردند، شبه نظامیان فرانسوی و الجزایری که برخی از آنها از سوریه آمده‌اند به گروه داعش در شمال افغانستان پیوسته‌اند.
 
این نخستین باری است که حضور شبه نظامیان فرانسوی داعش در افغانستان بطور رسمی اعلام می‌شود؛ پیش از این نگرانی‌هایی از حرکت شبه نظامیان از عراق و سوریه به افغانستان اعلام شده بود.
 
یک مقام محلی در افغانستان گفت: تعدادی از شهروندان الجزایری و فرانسوی در نوامبر سال جاری میلادی وارد جوزجان  در شمال این کشور شده‌اند. دست کم دو زن در میان این افراد هستند که با یک مترجم از تاجیکستان وارد افغانستان شده‌اند.
 
نیروهای امنیتی اروپا و افغانستان در کابل گفته‌های این مقام محلی را تایید کردند اما هنوز مشخص نیست که تعداد این افراد چند نفر است.
 
محمدرضا غفوری، سخنگوی والی جوزجان گفت: زنان و مردان قفقازی فرانسوی زبان توسط داعشی‌ها در درزاب در جوزجان آموزش می‌بینند.
 
وی به گزارش‌هایی حاکی از به خدمت گرفته شدن تقریباً 50 کودک که برخی از آنها 10 ساله هستند، اشاره کرد.
 
اهالی درزاب به خبرگزاری فرانسه گفته‌اند که 200 شبه نظامی خارجی، اردوگاهی را در چند صد متری از روستای "بی بی مریم" ایجاد کرده‌اند.
 
یکی از افراد محلی نیز گفته است که این شبه نظامیان از ملیت‌های مختلفی چون فرانسه بوده، بلندقد و حدود 20 ساله هستند و لباس نظامی به تن دارند.
 
منابع آگاه می‌گویند برخی از سرویس‌های اروپایی براین باورند که شبه‌نظامیان از طریق تاجیکستان به این کشور وارد می شوند.
 
پنتاگون گفته است که اعضای داعش در افغانستان کمتر از 1000 تن هستند. اما تحلیلگران در موسسه مطالعات جنگ در واشنگتن اخیرا گفته‌اند، رشد حضور شبه نظامیان خارجی در میان آنها نشان می‌دهد که داعش به دنبال ایجاد یک شبکه عملیاتی خارجی برای موج جدیدی از حملات در سطح جهانی است.
https://taghribnews.com/vdcf0cd0mw6d1ja.igiw.html
مرجع : ایسنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی