تاریخ انتشار۳ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۹:۵۲
کد مطلب : 222525
سخنگوی وزارت خارجه روسیه:

اصول بنیادین سازمان ملل در معرض خطر است

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت اصول بنیادین منشور سازمان ملل متحد در معرض خطر قرار گرفته است.
اصول بنیادین سازمان ملل در معرض خطر است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، ماریا زاخاروفا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در گفتگو با شبکه تلویزیونی راشاتودی گفت: اصول بنیادینی که در منشور سازمان ملل متحد در نظر گرفته شده است و همزیستی مسالمت آمیز کشورها را تضمین می کند، شامل اصول روابط بین الملل، تعامل میان کشورها، احترام به تمامیت ارضی کشورها و عدم دخالت در امور داخلی دیگر کشورها است که اکنون در معرض خطر قرار گرفته است.

زاخاروفا درباره بحران آوارگان سوریه در اروپا گفت: این بحران فقط به یک منطقه و یک قاره محدود نمی شود، بحران آوارگان تحولی جهانی است و متضمن باز توزیع نیروها و تغییر در موازنه قدرت در دنیاست و اکنون دست کم همه تحولات در این راستا در جریان است.

وی افزود: ما امروز شاهد خروج موجی از آوارگان از منطقه خاورمیانه هستیم. وضع منطقه خاورمیانه و گسترش تروریسم نشانه های ناخوشایندی از اتفاقات آینده هستند. اینها به ما نشان می دهند که بدون داشتن قانون بین المللی مناسب، دنیا به این سمت حرکت خواهد کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در پاسخ به این سوال که «آمریکا به طور علنی اعلام می کند روسیه یکی از تهدیدهای بزرگ جهانی است» گفت: من به شدت با این دیدگاه مخالفم. آنها هیچ شاهدی ندارند که نشان دهد ما تهدیدی برای آنها هستیم. اگر آمریکا شاهدی در دست داشت، مدت ها پیش آن را به دنیا نشان می داد. همه آنچه که تا به حال از آنها شاهد بودیم تبلیغات بوده است و آمریکا از همه ابزارهایی که در اختیار دارد برای تبلیغات استفاده می کند.

زاخاروفا در خصوص بحران سوریه گفت: رسانه های غربی از چهار سال و نیم پیش از اوضاع کودکان سوری مطلع بودند ولی حتی یک کلمه هم در مورد آن سخن نگفتند. در عوض، به گروه به اصطلاح «مخالفان میانه رو» سلاح و پول دادند تا به خیال خودشان بشار اسد را سرنگون کنند.
https://taghribnews.com/vdcf00d0tw6d0ta.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی