تاریخ انتشار۹ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۴۵
کد مطلب : 252324
نخست وزیر عراق:

آزادی موصل موجب فروپاشی داعش خواهد شد/نفت عراق متعلق به مردم این کشور است

حیدر العبادی نخست وزیر عراق تأکید کرد که آزادسازی شهر موصل به فروپاشی گروه تروریستی داعش منتهی خواهد شد.
آزادی موصل موجب فروپاشی داعش خواهد شد/نفت عراق متعلق به مردم این کشور است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "حیدر العبادی"در گفت وگو با خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: تا امروز شاهد بوده ایم که کل گروه تروریستی داعش به لحاظ مقاومت در برابر نیروهای مسلح عراق فرو پاشیده است و این موفقیت نیروهای عراقی در آزادسازی مناطق نشان دهنده آن است که داعش مثل گذشته دیگر جرأت یا انگیزه جنگیدن ندارد.

وی ادامه داد: موصل اکنون به طور کامل از سوی نیروهای عراقی محاصره شده و سرعت پیشروی نیروهای عراقی از آن چه وی انتظار داشته، بیشتر بوده است.

العبادی با اشاره به این که موصل آخرین مقر شهری داعش در عراق است، گفت: داعش مانند مار است که اگر دم یا بدنش را هدف قرار دهید سودی ندارد، باید سرش را جدا کرد و سر این سازمان تروریستی موصل است؛ اگر موصل را از آن ها بگیریم، ضربه سنگینی به تلاش های این گروه تروریستی برای جذب جوانان از کشورهای مختلف جهان وارد خواهیم کرد.

وی ادامه داد: این نخستین بار است که همزمان با حضور غیرنظامیان در خانه هایشان، در حال آزاد کردن شهر یا مکانی هستیم؛ کار دشواری است زیرا نیروهای امنیتی به من می گویند از مکان های غیرنظامی هدف قرار می گیرند، اما آن ها نمی توانند به این مکان ها شلیک کنند.

العبادی در ارتباط با آشتی بیشتر میان گروه های قومی و مذهبی مختلف در عراق، دستاوردهای این اقدام را قابل توجه ارزیابی کرد و یادآور شد: حمایت جوامع و گروه های مختلف عراقی از ارتش این کشور به سطحی رسیده که در گذشته غیرقابل تصور بود.

وی در ارتباط با نیروهای بسیج مردمی شیعه (الحشد الشعبی) نیز گفت: آن ها عمدتا داوطلبان و وطن دوستان عراقی هستند که برای دفاع از کشورشان بر می خیزند؛ این افراد آماده اند تا جان و خانواده شان را برای دفاع از عراق فدا کنند.

نخست وزیر عراق در قسمتی دیگر از سخنانش درباره انتخاب دونالد ترامپ گفت: انتظار دارد دولت دونالد ترامپ حمایت بیشتری از نبرد عراق با تروریسم کند؛ وی همچنین اظهارات ترامپ درباره گرفتن بخشی از تولیدات نفت عراق به عنوان بازپرداخت هزینه های آمریکا در این کشور را کم اهمیت دانست و افزود: قصد دارم این مرد را نه بر اساس اظهارات انتخاباتی اش، بلکه بر اساس اقداماتی که بعدها انجام خواهد داد، قضاوت کنم.

وی در عین حال تأکید کرد که نفت عراق متعلق به مردم این کشور است و مردم عراق به هیچ کشوری اجازه نخواهند داد که منابعشان را از آن ها بگیرند.

العبادی در این مصاحبه بار دیگر بر وعده های قبلی خود در زمینه آزادسازی موصل در سال میلادی جاری تأکید کرد؛ از زمان روی کار آمدن العبادی طی دو سال گذشته، ارتش عراق بیش از نیمی از اراصی تصرف شده داعش در این کشور را آزاد کرده است.
https://taghribnews.com/vdcf00d0jw6dtma.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی