تاریخ انتشار۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۹
کد مطلب : 191619
علامه اعجاز بهشتی؛

اعدام آیت‌الله «شیخ النمر» انقلاب خونین را در حجاز رقم خواهد زد

دبیر امور تبلیغات حزب وحدت مسلمین پاکستان در واکنش به اقدامات آل‌سعود علیه شیعیان جهان از جمله عربستان گفت: درصورت اعدام شیخ النمر، شهادت او به انقلاب خونین در سرزمین «حجاز» منجر خواهد شد.
اعدام آیت‌الله «شیخ النمر» انقلاب خونین را در حجاز رقم خواهد زد

به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) «علامه اعجاز بهشتی» با ابراز نگرانی از حکم اعدام آیت الله شیخ نمر باقر النمر در دادگاه عربستان گفت: دولت ریاض به چه جرمی شیخ النمر را مجازات می‌کند؟
وی با بیان اینکه شیخ باقرالنمر همواره از مظلومان حمایت و از چهره ظالمان نقاب برداشته است هشدار داد: اعدام غیرموجه شیخ باقر النمر بدست آل سعود به انقلابی خونین درسرزمین حجاز منجر خواهد شد که با سرعت زیادی همه منطقه را فرا خواهدگرفت.
وی افزود: اگر آل سعود خواستار دوام نظام خود در منطقه است، باید از خشونت علیه شیعیان در منطقه پرهیز کند.

دبیر امور تبلیغاتی حزب وحدت مسلمین پاکستان با اشاره به فعالیت آیت الله شیخ باقر النمر در عربستان گفت: شیخ النمر ازحقوق مردم مظلوم سرزمین حجاز دفاع کرده و باعث رسوایی آل سعود درمنطقه شده است، بنابراین، نظام پادشاهی عربستان به‌دنبال شهادت اوست.
بهشتی هشدارداد: در حالی که آل سعود درجنگ علیه یمن گرفتار شده و مقابل «انصار الله» و مردم یمن به زانو در خواهد آمد در صورت اعدام شیخ باقر النمر، آخرین تصمیم برای نابودی نظام پادشاهی آل سعود را خواهند گرفت.

مردم پاکستان بارها درحمایت از شیخ نمر باقرالنمر ضد دولت ریاض تظاهرات کردند و خواستار آزادی او شدند.
چندی پیش دادگاهی در عربستان، شیخ نمر باقر النمر، روحانی سرشناس شیعه این کشور را به مرگ محکوم کرد.

نمر باقر النمر مجتهد شیعه و فعال حقوق بشر عربستانی است که در پی اعتراضات شیعیان عربستان در سال 2012 بازداشت شد و در 15 اکتبر 2014 دادگاه جنایی عربستان سعودی نمر النمر را به‌دلیل اقدام علیه امنیت ملی به اعدام محکوم کرد.
وی پس از بازگشت به کشورش، مرکز مذهبی "الإمام القائم(عج)" را در شهر العوامیه تأسیس کرد که سنگ‌بنای "مرکز اسلامی" در سال 1422 هجری قمری مصادف با 2011 میلادی بود.
نخستین بازداشت شیخ نمر در می 2006 میلادی رخ داد.
وی دربازگشت از بحرین و به‌ دلیل مشارکت در همایش بین‌المللی قرآن کریم بدست نیروهای امنیتی رژیم سعودی بازداشت شد.
در اتهام شیخ چنین آمده بود: وی از حکومت عربستان خواسته است به وضعیت قبرستان بقیع رسیدگی کند، مذهب «تشیع» را به رسمیت شناخته و شیوه‌های آموزشی و درسی کنونی حاکم بر عربستان را تغییر داده یا لغو کند.
بازداشت دوم، در 23 آگوست 2008 میلادی رخ داد. آیت الله شیخ نمر آل نمر در بیستم تیر 1392 بر اثر حمله مسلحانه نیروهای امنیتی ربوده و به مکان نامعلومی منتقل شد.
https://taghribnews.com/vdcezz8zojh8opi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی