تاریخ انتشار۲۱ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۶
کد مطلب : 173718
حجت الاسلام و المسلمین نواب با حضور در غرفه خبرگزاری تقریب:

خبرگزاری تقریب فراگیر شده است/کم کاری دستگاههای فرهنگی جهان اسلام برای نشان دادن ماهیت تکفیرها

تنا – اختصاصی
رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب با انتقاد شدید از رسانه ها و دستگاههای فرهنگی جهان اسلام اظهار داشت: دستگاههای فرهنگی جهان اسلام باید شبانه روز در جهت معرفی تفکر تکفیری و تفکر افراط تلاش کنند.
خبرگزاری تقریب فراگیر شده است/کم کاری دستگاههای فرهنگی جهان اسلام برای نشان دادن ماهیت تکفیرها
حجت الاسلام و المسلمین "سید ابوالحسن نواب" رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب با حضور در غرفه خبرگزاری تقریب در بیستمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری ها در گفت و گو با خبرنگار تقریب با انتقاد شدید از رسانه ها و دستگاههای فرهنگی جهان اسلام اظهار داشت: دستگاههای فرهنگی جهان اسلام ابتدا باید پیرامون کم کاری و سستی خودشان برای مقابله با تکفیر استغفار کنند.

وی با بیان اینکه دستگاههای فرهنگی جهان اسلام باید شبانه روز در جهت معرفی تفکر تکفیری و تفکر افراط تلاش کنند، اظهار داشت: دستگاههای فرهنگی جهان اسلام باید ماهیت وجودی این نوع تفکر را برای مردم جهان به ویژه مسلمانان روشن کنند.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب با بیان اینکه مقابله با داعش و طالبان و القاعده با جنگ نظامی به هیچ جایی نمی رسد اظهار داشت: جنگ نظامی ممکن است تا حدودی ظاهر قضیه را آرام کند اما نمی تواند این مسئله را ریشه ای حل کند، آیا آمریکا با حضور ده ساله اش در افغانستان توانست مسئله القاعده را حل کند بنابراین برای حل این مسئله باید از راه فرهنگی وارد شد.

وی درباره دلایل عدم مقابله با تهدیدات تکفیر و داعش گفت: متأسفانه نهاد های فرهنگی مسئله تکفیر را جدی نگرفتند و اصلا مطبوعات و رسانه های ما موضوع فرهنگ بویژه فرهنگ دینی را جدی نگرفتند تا بتوانند با تهدیدات آن مقابله کنند.

حجت الاسلام و المسلمین نواب با بیان اینکه همه مجموعه های فرهنگی جهان اسلام اعم از رسانه ها، دانشگاهها و حتی علما در این زمینه کم کاری کردند، افزود: علمای جهان اسلام که جزئی از مجموعه های فرهنگی جهان اسلام هستند نیز در این زمینه مقصر هستند.

وی با بیان اینکه اینکه ما در زمینه مقابله با تفکرات تکفیری و افشای ماهیت آنها نیاز به کار اساسی و ریشه ای داریم اظهار داشت: هنوز کسی پیدا نشده که ریشه تاریخی و ۱۴ قرن سابقه این گروهها را بررسی کند و آنرا برای مردم تبیین و روشن سازد.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب پیرامون اقدامات خبرگزاری تقریب نیز اظهار داشت: خبرگزاری تقریب تلاش بسیار خوبی طی سال های اخیر انجام داده است و اکنون فراگیر شده و با توجه به اینکه به زبان های مختلف مطالب تهیه و منتشر می کند می تواند بسیار در سطح جهان اسلام اثر گذار باشد ولی برای رسیدن به هدف نهایی باید خیلی تلاش کند.
https://taghribnews.com/vdcezx8zvjh8ffi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی