تاریخ انتشار۹ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۱
کد مطلب : 213515
در واکنش به اظهارات سناتورهای آمریکایی؛

«حیدر العبادی»: برای شکست داعش نیازی به نیروی نظامی خارجی نداریم

نخست‌وزیر عراق در واکنش به اظهارات دو سناتور آمریکایی مبنی بر افزایش شمار نظامیان این کشور در عراق باردیگر تکرار کرد که دولتش برای شکست داعش نیازی به نیروی خارجی ندارد اما از حمایت‌های تسلیحاتی استقبال می‌کند.
«حیدر العبادی»: برای شکست داعش نیازی به نیروی نظامی خارجی نداریم
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق، امروز (دوشنبه) بار دیگر تاکید کرد که عراق از نیروی نظامی کافی برای مبارزه با داعش برخوردار است و این جنگ به همت بازوان عراقی پایان خواهد یافت و سراسر این کشور از تروریست‌ها پاک خواهد شد.
 
وی اظهار داشت: رزمندگان ما در ارتش، پلیس، بسیج مردمی و عشائر عراق به پیروزی‌های و پیشرفت‌های خود علیه تروریسم ادامه می‌دهند. نیروهای ما فداکاری‌های زیادی را یکی پس از دیگر در جنگ با داعش داشته‌اند.
 
عبادی افزود: دولت عراق از حمایت‌های تسلیحاتی و آموزشی و پشتیبانی شرکای بین‌المللی‌اش از بغداد در جنگ با تروریسم حمایت می‌کند اما از نظر نیروی نظامی، عراق به اندازه کافی نیرو دارد تا داعش و گروه‌های تروریستی مشابه آن را شکست دهد.
 
این در حالی است که «لیندسی گراهام» و «جان‌مک‌کین» دو سناتور ارشد آمریکایی در سفر اخیرشان به بغداد به خبرنگاران گفتند که باید یک نیروی بین‌المللی صدهزار  نفره که بیشتر آن از کشورهای عربی سنی هستند، تشکیل و برای مقابله با داعش به سوریه اعزام شوند.
این دو سناتور ضمن تاکید بر لزوم افزایش تعداد نیروهای این کشور که در عراق برای مقابله با داعش مستقر هستند تصریح کردند این تعداد باید به حدود ده‌هزار نفر افزایش یابد.
 
برخی منابع اعلام کرده بودند که مک‌کین پس از دیدار با العبادی مدعی شده بود که نخست‌ وزیر عراق مشکلی با افزایش نیروهای آمریکایی در عراق ندارد.
 
https://taghribnews.com/vdcezx8wnjh8zni.b9bj.html
مرجع : فارس
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی