تاریخ انتشار۱۸ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۱۶
کد مطلب : 253115

پیشروی نیروهای عراقی در شرق موصل/کشته و زخمی شدن 120 غیر نظامی در حمله هوایی آمریکا

نیروهای مبارزه با تروریسم عراق موفق شدند، منطقه‌ای مهم را در شرق موصل از چنگال داعش آزاد کنند.
پیشروی نیروهای عراقی در شرق موصل/کشته و زخمی شدن 120 غیر نظامی  در حمله هوایی آمریکا
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، نیروهای مبارزه با تروریسم عراق، کنترل محله الاعلام در کرانۀ چپ موصل را به دست گرفتند.

"عبدالامیر یارالله" فرمانده عملیات آزادسازی استان نینوا، با اعلام این خبر گفت:نیروهای عراقی پرچم این کشور را بر فراز ساختمان‌های این محله به اهتزاز درآوردند؛  وی افزود:در عملیات آزادسازی این محله تلفات فراوانی به داعش وارد آمد؛ وی به تعداد دقیق تلفات اشاره‌ای نکرد.

پیش‌تر نیز نیروهای داوطلب مردمی عراق منطقۀ "تل‌عبطه" را در غرب موصل از چنگال گروه تروریستی داعش آزاد کردند؛ ارتش عراق هم  کنترل بیمارستان السلام (صلح)، یکی از بزرگ‌ترین بیمارستان‌های موصل، را به دست گرفت.

خبر دیگر اینکه، خبرگزاری رویترز به نقل از منابع پارلمانی و پزشکی و نیز رابط‌های محلی گزارش داد که حمله هوایی نیروهای آمریکایی علیه یک درمانگاه در شهر القائم واقع در مرز عراق و سوریه که در کنترل داعش است، باعث کشته و زخمی شدن دست کم 120 نفر از جمله زنان و کودکان، شد.

گرچه مسئولان عراقی گفته‌اند که یک درمانگاه هدف حمله هوایی آمریکا قرار گرفته است، اما منابع محلی می‌گویند که این حمله یک بازار پر رفت و آمد در شهر القائم واقع در استان الانبار عراق را مورد هدف قرار داد.

"سلیم الجبوری" رئیس پارلمان عراق، دولت را مسئول این حمله دانسته و خواهان اجرای تحقیقات در این خصوص شد؛ وی گفت: نباید اجازه داد، شهروندان بیگناه قربانی تصمیمات و اطلاعات اشتباه بشوند.
 
 
https://taghribnews.com/vdcezx8wnjh8nzi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی