تاریخ انتشار۲۷ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۰:۲۶
کد مطلب : 156618
رییس‌جمهوری در دیدار علما، فضلا و طلاب استان سیستان و بلوچستان:

اسلام، ایران، رهبری و قانون اساسی چتر وحدت آفرین شیعه و سنی است/اتحاد شیعه و سنی در ایران اسلامی نعمتی بزرگ و مستلزم شکرگزاری است

رییس‌جمهوری در دیدار علما، فضلا و طلاب استان سیستان و بلوچستان رسالت و کار علما را در تبیین و ترویج دین خدا سنگین و پر افتخار توصیف کرد و گفت: انجام این وظیفه در دنیای امروز دشوارتر است زیرا حساسیت قدرت‌های جهان نسبت به اسلام و قدرت آن از هر زمان دیگری بیشتر شده است.
اسلام، ایران، رهبری و قانون اساسی چتر وحدت آفرین شیعه و سنی است/اتحاد شیعه و سنی در ایران اسلامی نعمتی بزرگ و مستلزم شکرگزاری است
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی با بیان اینکه اسلام دین قدرت آفرین، فرهنگ‌آفرین و تحول آفرین است، گفت: امروز دنیا تشنه معنویت و فرهنگی است که بتواند بشریت را در مسیر سعادت قرار دهد.

دکتر روحانی ایجاد تفرقه، رو در رو ایستادن و تکفیر کردن در دنیای اسلام را از طرح‌های قدرت‌های استعمارگر خواند و گفت: آنها امروز خوشحالند که مسلمانی خون مسلمان دیگر را بر زمین بریزد و به خاطر این جنایت خود را بهشتی بداند، در حالی که این افترا بزرگترین ظلم به حق است.

رییس جمهوری اتحاد و برادری شیعه و سنی در ایران اسلامی را نعمتی بزرگ و مستلزم شکرگزاری دانست و گفت: پیامبر عظیم‌الشأن(ص) و مردم ما نمی‌خواهند که علمایشان روبه‌روی یکدیگر بایستند زیرا وحدت و اخوت و تعاون توصیه نبی اکرم(ص) و خواست جامعه از علماست.

رییس جمهوری چتر اسلام، ایران، رهبری و قانون اساسی را موجب اتحاد و برادری در کشور دانست و گفت: ما گلستانی به نام ایران با تنوع هفتاد و هفت میلیون گل متنوع داریم و باید با تضارب آرا از اختلاف نظرها برای پیشرفت علم و دانش در کشور بهره بگیریم.

وی افزود: امروز ما در شرایطی نیستیم که روی جزییات باقی بمانیم زیرا مخالفان اسلام، قران و پیامبر عظیم الشان اسلام با تمام قوا مساعی خود را برای نابودکردن شریعت اسلام و راه حق به کار بسته اند.

دکتر روحانی زندگی خوب و آرام مردم را در گرو توسعه مادی و معنوی کشور میسر دانست و گفت : ما باید همزمان با اکتشاف معادن و رونق صنایع در استان، اخلاق، ایمان و عبادت الهی را نیز توسعه دهیم.

رییس جمهوری تصریح کرد: برای همه ما افتخار است که ایران اسلامی آباد شود و استان سیستان و بلوچستان به لحاظ موقعیت سوق الجیشی و ظرفیت های بالقوه می تواند خیلی سریع به اهداف مورد نظر دست یابد.

دکتر روحانی بار دیگر بر لزوم حضور مردم برای تامین امنیت و توسعه کشور تاکید کرد و گفت : آرامش و ثبات اقتصادی در کشور در مقطع کنونی مرهون حمایت و حضور مردم در صحنه و امید آنها به آینده است.

رییس جمهوری گفت: اعتدال و پرهیز از افراط و تفریط پیام اسلام است و اسلام راستین جاذبه های بسیاری برای مردم و جهانیان در دنیای امروز دارد.

مولوی عبدالحمید: جامعه ما بیش از هر زمان دیگر نیازمند اعتدال است
پیش از سخنان رییس جمهوری آیت‌الله سلیمانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه زاهدان و مولوی عبدالحمید امام جماعت مسجد مکی زاهدان سفر رییس‌جمهوری و کاروان تدبیر و امید به استان سیستان و بلوچستان را خوشامد گفتند.

مولوی عبدالحمید در سخنانش با اشاره به اینکه دولت یازدهم دولت اعتدال است، گفت: امروز، بشریت از ناحیه افراط و تفریط دچار لطمات فراوانی شده است و جامعه ما نیز بیش از هر زمان دیگر نیازمند اعتدال است.

امام جماعت مسجد مکی زاهدان به زندگی مسالمت‌آمیز مردم منطقه از اقوام و مذاهب و حضور آنها در غم و شادی یکدیگر اشاره کرده و گفت: سعه صدر و دور اندیشی علمای شیعه و سنی و مردم استان موجب شده است تا آنها در مسیر تقریب و وحدت گام بردارند و از تفرقه پرهیز کنند.

وی همکاری و اخوت اهل سنت و شیعه در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی را یادآور شد و گفت: مردم استان در پاسداری از مرزها و حمایت از کیان کشور یکصدا هستند.

مولوی عبدالحمید گسترش فقر و تنگدستی در سیستان و بلوچستان را ناخوشایند توصیف کرد و با اشاره به تأکیدات رییس‌جمهوری بر استفاده از همه استعدادها و ظرفیت‌های استان، گفت: امیدواریم با تدبیر دولت یازدهم، دغدغه و نگرانی مردم و علمای استان از بابت مسایل اقتصادی مرتفع شود.

وی از انتصاب استانداری شایسته برای استان سیستان و بلوچستان قدردانی کرد و گفت: امروز روحیه امید و نشاط در میان تجار و صنعتگران دمیده شد و ما از سخنان و دیدگاه‌های رییس‌جمهوری در خصوص طرح‌های توسعه استان خرسندیم.
https://taghribnews.com/vdcezp8zvjh8npi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی