تاریخ انتشار۹ دی ۱۳۹۴ ساعت ۹:۵۲
کد مطلب : 216215

افزایش فروش تسلیحاتی آمریکا

گزارشی تازه منتشر شده نشان داد، علی رغم آنکه بازار تسلیحاتی جهان در سال 2014 میلادی رشد قابل توجهی نداشته اما آمریکا 35 درصد تسلیحات بیشتر فروخته که نسبت به سال 2013 میلادی 10 میلیارد دلار افزایش داشته است.
افزایش فروش تسلیحاتی آمریکا
سرویس تحقیقات کنگره‌ آمریکا، که بخشی از کتابخانه‌ کنگره است به تازگی گزارش سالانه خود را به کنگره تقدیم کرد که شامل روند فروش تسلیحاتی از سال 2007 میلادی است و پنج سال موفق را پوشش می‌دهد.
در سال 2014 میلادی درآمد حاصله از فروش تسلیحات گرم آمریکا به 2 / 36 میلیارد دلار رسید که نسبت به سال 2013 میلادی 5 / 9 میلیارد دلار بیشتر بود. به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، عربستان سعودی، قطر و کره جنوبی خریداران ارشد تسلیحات گرم آمریکا هستند. این کشورها توافق نامه‌های چند میلیارد دلاری برای خریداری تسلیحات امضا کرده و آمریکا را به بزرگترین تامین کننده تسلیحات در جهان تبدیل کرده‌اند که 50 درصد از بازار تسلیحات گرم جهان را تحت کنترل دارد.
به خاطر تنش‌های کنونی با کره شمالی، کشوری که تسلیحات اتمی دارد، کره جنوبی سال گذشته میلادی با قراردادهایی بالغ بر 7 / 7 میلیارد دلار به اصلی‌ترین خریداری تسلیحات گرم جهان تبدیل شد.
بخش اعظم این قراردادهای 7 / 7 میلیارد دلاری کره جنوبی با آمریکا به خریداری هلی کوپترهای ترابری با تجهیزات نظارت هوایی پیشرفته بدون سرنشین و تسلیحات مربوطه که در این توافقنامه‌ها قید شده بود، اختصاص داشت.
این گزارش کنگره‌ای مشخص کرده که فروش تسلیحاتی جهان از سال 2013 میلادی 7 / 1 میلیارد دلار افزایش داشته اگرچه ضعیف شدن وضعیت اقتصادی جهان به عنوان اصلی‌ترین دلیل برای عدم رشد چشمگیر بازار تسلیحات بین‌المللی ذکر شده است.
کاترین تئوهاری، نویسنده این گزارش گفت: تعدادی از کشورهای صادر کننده تسلیحات نه تنها به مشتریان قدیمی بلکه به مشتریان جدید بالقوه در کشورها و مناطقی که تامین کنندگان سنتی تسلیحاتی نبوده‌اند تمرکز دارند.
سال‌های اخیر شاهد روند ارسال تسلیحات گرم از کشورهای توسعه یافته به کشورهای در حال توسعه بوده‌ایم که 8 / 61 میلیارد دلار از کل خرید تسلیحاتی سال گذشته را تشکیل می‌دهد.
این باور وجود دارد که این گزارش یکی از صریح‌ترین سندهای غیر محرمانه فروش تسلیحات بین‌المللی است.
 
https://taghribnews.com/vdcezp8wnjh8zwi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی